شرح معاون رئیس جمهور درباره حکم نو شهردار تهران در دولت ، امکان کار مشترک در 7 موضوع

به گزارش لیتن، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور درباره حکم جدیدی که رئیس جمهور به شهردار تهران داده، شرح داد.

شرح معاون رئیس جمهور درباره حکم نو شهردار تهران در دولت ، امکان کار مشترک در 7 موضوع

به گزارش خبرنگاران، میثم لطیفی در آیین گرامیداشت روز کارمند و بیست و دومین جشنواره شهید رجایی که صبح دوشنبه 6 شهریور 1402 در برج میلاد تهران برگزار گردید، با تأکید بر اینکه تهران یک شهر و کلانشهر نیست بلکه یک دولت شهر است، گفت: این دولت شهر حاکمان متعددی دارد و از این جهت کار را در تهران برای مدیران شهری با مسائلی روبرو می نماید.

او با بیان اینکه گاهی این تلقی وجود دارد که تمام امور در دست دولت واقع شده است در حالی که بلدیه و نظمیه و دولت سه مسیر متفاوت را دنبال می نمایند، گفت: شهرداری یک مجموعه غیردولتی محسوب می گردد اما از نظر مردم اینگونه نیست و وقتی به یک واحد شهری مراجعه می نمایند، این تلقی را دارند که به دولت مراجعه نموده اند؛ بنابراین هر همکاری بین دولت و شهرداری قطعا برای مردم سودآور خواهد بود. همانطور که اگر کوتاهی در این هم افزایی صورت بگیرد، مردم ضرر خواهند کرد.

لطیفی با بیان اینکه شهردار از طرح ما مبنی بر شناورسازی ساعت ادارات استقبال کرد و گزارشی در مورد کاهش ترافیک در پی اجرای طرح ارائه داد، توضیح داد: شهردار تهران در موضوع کاهش برق نیز خاطرنشان کرد که به دولت یاری می نماید و این هزینه را شهرداری پرداخت و یاری کرد تا مشکل برق برطرف گردد و در این زمینه از شهردار تهران تقدیر می کنیم.

او اضافه کرد: شهردار تهران مردانه در مسیر آسیب های اجتماعی و مسائل شهر تهران که انسان را دل نگران می نماید، ورود کرد و دولت هم به ایشان اعتماد کرد و فرماندهی مدیریت آسیب های اجتماعی را به صورت متمرکز به شهردار تهران تفویض کرد. امیدواریم اتفاقات خوبی در شهر تهران بیفتد و مرکز انسان مندتر و عاطفه مندتری داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ما می توانیم در 7حوزه کارهای مشترک انجام دهیم، اظهار کرد: اصلاح فرآیندهای شهری، ارتقاء بهره وری و مردمی سازی از این کارها به شمار می رود. اگر بتوانیم فرآیندها را در شهرداری اصلاح کنیم قابل تعمیم به سایر دستگاه ها خواهد بود.

لطیفی ادامه داد: ما آمادگی داریم در حوزه بهره وری به شهرداری یاری کنیم. بهره وری در کشور در دهه 90 تقریباً زیر صفر بوده و آنچه نهاده ایم و ستانده ایم نسبت معکوس داشته که منجر به نارضایتی و افزایش هزینه ها و تورم می گردد. لذا تقاضا می کنم که این موضوع در مدیریت شهری با جدیت دنبال گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 شهریور 1402 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2340

به "شرح معاون رئیس جمهور درباره حکم نو شهردار تهران در دولت ، امکان کار مشترک در 7 موضوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح معاون رئیس جمهور درباره حکم نو شهردار تهران در دولت ، امکان کار مشترک در 7 موضوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید