10 کشوری که کمترین توریست جهان را دارند

به گزارش لیتن، معمولا در انتخاب مقصد گردشگری ویژگی هایی مثل داشتن اماکن تاریخی، طبیعت زیبا، غذاهای محلی خاص و... در نظر گرفته می شوند ولی اگر هدفتان مسافرتی کاملا منحصربه فرد است، شاید سفر به کشورهایی که تابه حال افراد معدودی از آن ها بازدید نموده اند، برایتان جذاب باشد. البته بهتر است بدانید که این کشورها به دلایلی نظیر فعالیت گروه های تروریستی، شرایط محیطی نامساعد و خشونت اجتماعی کم بازدید هستند. در ادامه برای معرفی 10 کشور کم بازدید با خبرنگاران همراه باشید.

10 کشوری که کمترین توریست جهان را دارند

از سفر با تور سریلانکا پاییزی به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

در این 10 کشور کم بازدید باید خطر جنگ های داخلی، خشونت های فرقه ای و خیابانی، آلودگی های زیست محیطی را به جان خریده و از جذابیت های گردشگری متعارف مثل رستوران های درجه یک یا هتل های لوکس نیز چشم پوشی کنید و فقط به دنبال ماجراجویی و لذت از روبرو شدن با خطرهای ناشناخته باشید.

نائورو (Nauru)

این کشور جزیره ای کوچک در اقیانوس آرام با 200 بازدیدنماینده در سال، کوچک ترین جمهوری جهان به شمار می آید و فقط 21 کیلومترمربع وسعت و 9378 نفر جمعیت دارد. بیشتر فضای جزیره را معدن های فسفات اشغال نموده اند و هیچ جذابیتی در آن دیده نمی گردد. برای خروج از این کشور تنها یک خط هوایی رسمی وجود دارد.

دلایل بازدید

تنها دلیل مسافرت به این کشور، خلیج آن است که در محاصره صخره های مرجانی قرار گرفته است و محل مناسبی برای ماهیگیری و اسنورکلینگ (غواصی سطحی) به شمار می آید.

سومالی

به دلیل هرج ومرج، آشوب، درگیری های خشونت بار، جنگ های قبیله ای، جنایت و احتمال بالای حمله تروریستی سالانه فقط 500 نفر از این کشور در شاخ آفریقا بازدید می نمایند که البته وجود همین تعداد نیز تعجب آور است. این کشور قانون و حکومت فراگیری ندارد و گروه های افراطی و جنایتکار بدون ترس از مجازات می توانند به گردشگران حمله نمایند.

دلایل بازدید

اخیرا حکومت سومالی اقداماتی برای ایجاد ثبات در پایتخت انجام داده و شهر موگادیشو برای گردشگران نسبتا امن است. در گوشه و کنار این شهر می توان سوژه هایی برای سرگرمی پیدا کرد ولی مطمئنا سفر به سومالی تجربه ای خاطره انگیز و رؤیایی نیست.

تووالا (Tuvalu)

تووالا یک جزیره دورافتاده و کوچک در اقیانوس آرام جنوبی است و پیش بینی می گردد که گرم شدن جهانی کره زمین و بالا آمدن سطح آب اقیانوس ها، ابتدا این کشور کم بازدید را به زیر آب خواهد برد. تنها راه مسافرت به تووالا استفاده از یک خط هوایی گران قیمت در فیجی است و سالانه 1200 نفر از آن بازدید می نمایند.

دلایل بازدید

دوستداران اسنورکلینگ مطمئنا از غواصی در تالاب های فوق العاده و چشم نواز تووالا لذت خواهند برد ولی همه جذابیت این جزیره در همین مورد خلاصه می گردد و نمی توان هیچ سرگرمی دیگری در آن پیدا کرد.

کیریباتی (Kiribati)

با نگاهی به نقشه این کشور به راحتی می توان فهمید که چرا سفر به آن بسیار سخت است. جزیره کیریباتی یک خشکی بسیار کوچک و غیرقابل تشخیص در وسط اقیانوسی عظیم است. پیدا کردن این کشور بدون دانستن محل دقیق آن عملا غیرممکن است ولی بااین حال در سال 4700 نفر از آن بازدید می نمایند.

دلایل بازدید

این کشور دارای 32 جزیره مرجانی است که در شعاع 800 کیلومترمربعی آن پراکنده شده اند و 100 هزار نفر در این جزیره ها سکونت می نمایند. کیریباتی به عنوان یکی از بهترین مناطق ماهیگیری و غواصی در تمام جهان شناخته می گردد.

جزایر مارشال

این کشور واقع در اقیانوس آرام شمالی، از 1156 جزیره مرجانی تشکیل شده است و 68 هزار نفر جمعیت دارد. جمهوری جزایر مارشال در کنار دورافتاده بودن و مسائل ارتباطی با سایر نقاط جهان، به دلیل انجام آزمایش های اتمی کمتر موردتوجه گردشگران قرار می گیرد و در هرسال فقط 5000 گردشگر از آن بازدید می نمایند.

دلایل بازدید

این کشور همه جذابیت های شناخته شده اقیانوس آرام را دارد؛ ازجمله تالاب های فیروزه ای رنگ مسحورنماینده مملو از صخره های مرجانی و محل های مناسب برای غواصی. بزرگ ترین زیستگاه محافظت شده کوسه ها در جهان نیز در جزایر مارشال قرار گرفته است.

گینه استوایی

گردشگران غیر آمریکایی برای رفتن به این کشور کوچک به ویزا احتیاج دارند. مراحل دریافت ویزای توریستی گینه استوایی بسیار زمان بر است و گردشگران ندرتا به آن تن می دهند. این کشور سالانه 6000 بازدیدنماینده دارد.

دلایل بازدید

گینه استوایی تنها کشور اسپانیایی زبان آفریقایی است و بازدید از آن تجربه ای کاملا غیرمعمول و جالب خواهد بود.

ترکمنستان

مردم این کشور رفتاری محبت آمیز و دعوت نماینده با گردشگران ندارند. به عنوان مثال مراحل اخذ ویزای آن به شکلی طراحی شده که نهایتا باعث ناامیدی و انصراف متقاضیان می گردد. سالانه فقط 6000 نفر پیروز به دریافت ویزای ترکمنستان می شوند.

دلایل بازدید

ترکمنستان طبیعتی نفس گیر و مبهوت نماینده دارد و مقصد بسیار مناسبی برای طبیعت گردی است. دره های رنگارنگ، دشت های ماسه سیاه و غذاهایی بی نظیر هیجان و لذت گشت وگذار در این کشور را چند برابر می نمایند. پر بازدیدترین مناطق ترکمنستان غار اصحاب کهف (Kov-Ata) با یک دریاچه جادویی در انتهای آن که به دلیل خواص درمانی آبش شهرت دارد، دروازه دوزخ (خروجی یک میدان گاز طبیعی)، ویرانه های شهر باستانی مرو و فلات دایناسورها در منطقه کویتن داغ است.

سائوتومه و پرنسیپ (Sao Tome & Principe)

این کشور کوچک واقع در خلیج غربی آفریقای مرکزی که از دو جزیره حاصل از فعالیت های آتش فشانی تشکیل شده، بسیار دورافتاده است و معمولا صلح و آرامش در آن دیده نمی گردد.

دلایل بازدید

سائوتومه و پرنسیپ دارای سواحل چشم نواز و کوه های زیبا است که برای کوهنوردی سبک و عکس برداری مناسب هستند. غذاهای خیابانی این کشور نیز ارزش امتحان کردن دارند. این کشور سالانه 8000 نفر بازدیدنماینده دارد.

کومور

عقاید مذهبی افراطی مانع اصلی حضور گردشگران در این کشور است. علاوه بر این بیماری هایی مثل مالاریا به شکل گسترده ای در کومور شیوع دارند و حتی هتل های لوکس آن نیز از این مشکل در امان نیستند.

دلایل بازدید

کومور دارای خط ساحلی زیبا، غذاهای دریایی لذیذ و بازارهایی پرجنب وجوش است و اهالی کومور نیز رفتاری بسیار محبت آمیز دارند. سالانه 15 هزار گردشگر از کومور بازدید می نمایند.

افغانستان

نام افغانستان یادآور جنگ، ترور، القاعده، طالبان و ... است و گردشگران تمایلی برای بازدید از آن ندارند بااین وجود هرسال حدود 17500 نفر به این کشور مسافرت می نمایند.

دلایل بازدید

افغانستان دارای طبیعتی قابل توجه و متنوع است که دشت ها و کویرهای وسیع یا کوه های پوشیده از برف آن برای عاشقان طبیعت جذابیت زیادی دارند. این کشور بحران زده یکی از غنی ترین پیشینه های فرهنگی جهان را دارد و در سراسر آن معابد بودائی و سازه های مذهبی مثل منار جام متعلق به قرن 12 میلادی به چشم می خورد. منار جام یکی از آثار باستانی جهانی تحت نظر یونسکو است. منبع: Travel ViViمنبع: کجارو
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 769

به "10 کشوری که کمترین توریست جهان را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کشوری که کمترین توریست جهان را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید