آلمان، فرانسه و ایتالیا هم واکسن استرازنکا را تعلیق کردند

به گزارش لیتن، آلمان، فرانسه و ایتالیا هم به جمع کشور هایی پیوستند که تزریق واکسن استرازنکا/آکسفورد را در یک اقدام احتیاطی موقتا متوقف نموده اند.

آلمان، فرانسه و ایتالیا هم واکسن استرازنکا را تعلیق کردند

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش بی بی سی، اخیرا نروژ گزارش کرد که تزریق این واکسن در مواردی باعث لخته شدن خون شده است. در روز های گذشته جمهوری ایرلند و هلند نیز جزء هشت کشوری شدند که تزریق واکسن استرازنکا را متوقف نموده اند.

ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان گفت پس از توصیه نهاد ناظر در این کشور، بر اساس گزارش های تازه از موارد لخته شدن خون در ورید های مغز، این تصمیم گرفته شده است.

آلمان در حالی این تصمیم را گرفته است که پیش بینی می گردد موارد ابتلا به کرونا در این کشور در سه هفته آینده افزایش یابد و فشار بر بخش های مراقبت ویژه بیشتر گردد و سازمان های بهداشتی درمانی از دولت خواسته اند محدودیت های بیشتری برای جلوگیری از شیوع در نظر بگیرد.

سازمان بهداشت جهانی و شرکت استرازنکا می گویند هیج دلیلی در دست نیست که این موارد به هم ربط داشته باشند.

سازمان بهداشت جهانی امروز در بیانیه ای گفت گزارش موارد لخته شدن خون را آنالیز نموده، اما هیچ مدرکی درباره ارتباط آن با واکسن کرونا ندیده و توصیه نموده که واکسیناسیون ادامه پیدا کند: این طبیعی است که کشور ها عوارض جانبی احتمالی گزارش نمایند. این به آن معنی نیست که این موارد به واکسیناسیون ربط دارند، اما رویکرد مناسب این است که درباره آن ها تحقیق گردد.

کارشناسان می گویند درصد افرادی که بعد از تزریق واکسن استرازنکا/آکسفورد دچار لخته شدن خون شده اند، تقریبا مشابه درصد کسانی است که بدون تزریق واکسن و در حالت عادی ممکن است دچار چنین عارضه ای شوند.

استرازنکا هفته پیش گفت در بریتانیا و اتحادیه اروپا حدود 17 میلیون نفر حداقل یک نوبت واکسن استرازنکا/آکسفورد زده اند، و فقط در چهل مورد لخته شدن خون مشاهده شده است.

سازمان پزشکی اروپا که در حال حاضر مشغول آنالیز موضوع است نیز توصیه نموده واکسیناسیون ادامه پیدا کند.

شرکت استرازنکا تقریبا یک ماه و نیم پیش به اتحادیه اروپا خبر داد که به دلیل اشکال در فراوری، کمتر از میران توافق شده واکسن در اختیار این اتحادیه قرار می دهد. این باعث انتقاد شدید اتحادیه اروپا و تنش با شرکت استرازنکا شد.

استرازنکا هفته پیش دوباره به اتحادیه اروپا خبر داد که فقط می تواند صد میلیون دوز واکسن به اتحادیه اروپا تحویل دهد که تقریبا دو سوم توافق اولیه است.

منبع: فرارو
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1551

به "آلمان، فرانسه و ایتالیا هم واکسن استرازنکا را تعلیق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان، فرانسه و ایتالیا هم واکسن استرازنکا را تعلیق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید