اثرات مخرب تصمیمات هیجانی بر بورس، سرنوشت بازار سهام چه می گردد؟

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران، تصمیم های هیجانی ابلاغی به بازار بورس، اثر مخربی بر این بازار داشته است و مردم مانند قبل به راحتی حاضر به سرمایه گذاری مجدد در این بازاز نیستند.

اثرات مخرب تصمیمات هیجانی بر بورس، سرنوشت بازار سهام چه می گردد؟

مریم محبی، کارشناس بازار سهام گفت: در روزهای قبل و پس از ابلاغ 10 فرمان وزیر اقتصاد برای بهبود بازار سرمایه، شاهد فرایند مثبت در بازار بورس بودیم.

وی اضافه نمود: شاخص هم اینک نزدیک به عدد 1.4 میلیون واحد در حال نوسان است. هر چند این اتفاق در نوع خود مثبت ارزیابی می گردد، ولی به نظر می رسد این 10 فرمان نیز نتوانسته باشد اعتماد از دست رفته سهامداران خرد به بازار سرمایه را احیا کند.

این کارشناس گفت: نظرسنجی های اجرا شده از سهامداران خرد، گواه این مهم است که تصمیم های هیجانی ابلاغی به بازار بورس، اثر مخربی بر این بازار داشته است و مردم مانند قبل به راحتی حاضر به سرمایه گذاری مجدد در این بازاز نیستند.

محبی عنوان نمود: چنانچه شیب ملایم ولی مثبت ایجاد شده در بورس، ادامه دار باشد، می توان به آینده مثبت بازار بورس در میان مدت امیدوار بود. ولی در صورت ادامه دار بودن خروج پول بخش حقیقی و عدم افزایش حجم معاملات حداقل به مقدار دو برابر، پیش بینی می گردد فرایند فرسایشی و خنثی در بازار بورس کماکان ادامه دار باشد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2071

به "اثرات مخرب تصمیمات هیجانی بر بورس، سرنوشت بازار سهام چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثرات مخرب تصمیمات هیجانی بر بورس، سرنوشت بازار سهام چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید