ارسال بندهای استیضاح ترامپ به مجلس سنای آمریکا تصویب شد

به گزارش لیتن، مجلس نمایندگان آمریکا ارسال بندهای استیضاح رئیس جمهور این کشور به مجلس سنا را تصویب کرد.

ارسال بندهای استیضاح ترامپ به مجلس سنای آمریکا تصویب شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا بدون ایلتس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی ان ان، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با 228 رأی موافق در برابر 193 رأی مخالف، ارسال بندهای استیضاح دونالد ترامپ به مجلس سنا را تصویب کرد.

ساعاتی پیش نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، یک هیئت هفت نفره را به عنوان دادستان های جلسه استیضاح ترامپ معرفی نموده بود. نام آدام شیف رئیس کمیته اطلاعاتی و جرولد نادلر رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا که هر دو نقش مهمی در فرآیند استیضاح ترامپ ایفا نموده اند، در بین اعضای این هیئت هفت نفره دیده می گردد.

روز گذشته سناتو میچ مک کانل رهبر جمهوری خواستار سنا -که اکثریت مجلس سنا را در اختیار دارند- خاطرنشان کرد گام های مقدماتی برای شروع فرآیند استیضاح ترامپ در سنا، از همین هفته برداشته خواهد شد و احتمالاً از سه شنبه آینده استیضاح رئیس جمهور آمریکا در سنا رسماً کلید خواهد خورد.

دونالد ترامپ در ماه دسامبر (یک ماه قبل) به دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره استیضاح شد که در اتهام اول، 230 نفر با استیضاح ترامپ در این مورد موافقت و 197 نفر مخالفت کردند و در خصوص اتهام دوم یعنی اتهام کارشکنی در کار کنگره، 229 نفر رای مثبت و 198 نفر رای مخالف دادند.

ماجرای سوء استفاده ترامپ از قدرت علیه جو بایدن که از آن به عنوان یک رسوایی بزرگ موسوم به اوکراین گیت یاد می گردد، پس از آن برملا شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در خصوص تخلفات اقتصادی احتاقتصادی پسر جو بایدن معاون سابق رئیس جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه یاری های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته نموده است.

در پی افشای این ماجرا، مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست نانسی پلوسی دموکرات فرایند استیضاح دونالد ترامپ را کلید زد و در ادامه، کمیته های اطلاعاتی و قضایی مجلس نمایندگان تحقیقات خود را در خصوص سوءاستفاده ترامپ از قدرت در جریان ماجرای اوکراین گیت شروع کردند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 820

به "ارسال بندهای استیضاح ترامپ به مجلس سنای آمریکا تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال بندهای استیضاح ترامپ به مجلس سنای آمریکا تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید