استارت آپ ها برای دریافت تسهیلات از صندوق به سراغ شتاب دهنده های دانش بنیان بروند

به گزارش لیتن، جلسه پرسش و پاسخ نخستین رویداد مدیریت هوشمند پسماند شهری، با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در تالار شمس تهران برگزار گردید.

استارت آپ ها برای دریافت تسهیلات از صندوق به سراغ شتاب دهنده های دانش بنیان بروند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، جلسه پرسش و پاسخ نخستین رویداد مدیریت هوشمند پسماند شهری، با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در تالار شمس تهران برگزار گردید.

در این پنل که با حضور سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، رسول سرائیان دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، رضا عبدلی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، محمد فرجود مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و حسام مقصودلو مشاور ارشد مدیرعامل این سازمان برگزار گردید، نمایندگان شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های حوزه پسماند سوالات خود را مطرح و مسئولان حاضر در نشست به آنها پاسخ دادند.

در ابتدای این نشست ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در پاسخ به سوالی درباره الزام دانش بنیان بودن استارت آپ ها برای دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: برای استفاده از خدمات صندوق، الزامی به دانش بنیان شدن استارت آپ ها وجود ندارد و مجموعه هایی که می خواهند از حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده نمایند باید سراغ شتاب دهنده های دانش بنیان بروند.

وی همچنین درباره شرکت های غیر دانش بنیانی که می خواهند از سرمایه گذاری خطرپذیر استفاده نمایند نیز گفت: این مجموعه ها باید به صندوق های پژوهش و فناوری و شتاب دهنده های دانش بنیان مراجعه نمایند.

ملکی فر در پاسخ به سوالی درباره نوع حمایت ها و تسهیلات بلاعوض صندوق نوآوری و شکوفایی از جمله در زمینه اخذ گواهینامه های بین المللی گفت: طبق قانون، صندوق در این زمینه تنها از شرکت های دانش بنیان امکان حمایت دارد.

در ادامه این پنل، عبدلی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره چگونگی حمایت از ایده های نوآورانه در راستای ساخت ادوات بازیافتی گفت: موضوع تفکیک پسماند مساله بسیار پیچیده ای است و کسانی که در این موضوع در مبدا همکاری می نمایند به زیرساخت های هوشمندانه ای در این زمینه احتیاج دارند. سازمان نظام صنفی رایانه ای نیز از هر طرح هوشمندانه ای که بتواند احتیاج تفکیک پسماند را به موقع شناسایی کند، حمایت خواهد نمود تا با یاری معاونت هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری از آن استفاده کنیم.

محمد فرجود، مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نیز در این نشست، در پاسخ به سوالی درباره حمایت از شتاب دهنده ها در این سازمان گفت: در حوزه تعدیل سرمایه و حمایت از اکوسیستم، با متولیان اصلی مشارکت داریم و در حیطه های ماموریتی تعریف شده ورود خواهیم کرد. البته ما در این زمینه تصدی گری نخواهیم داشت، به همین دلیل از متولی آن یاری خواهیم گرفت و مجموعه هایی که بتوانند در این حوزه با شهرداری به تعامل برسند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

حسام مقصودلو، مشاور ارشد مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نیز در ادامه این نشست، در جواب پرسشی در رابطه با آیین نامه اجرایی فعالیت استارت آپ های حوزه مدیریت پسماند گفت: آیین نامه مشخصی در این زمینه وجود ندارد و شکل گیری همکاری با صدور مجوزی که در آن قوانین، مقررات و ضوابط اجرای مدیریت هوشمند پسماند ذکر شده، انجام می گردد.

در ادامه این نشست، سرائیان دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به اینکه این سازمان از مجموعه شرکت های بزرگ، متوسط و کوچک در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل شده است، در پاسخ به سوالی درباره دسترسی شرکت ها به داده های شرکت های بزرگ به وسیله سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: این سازمان به عنوان تسهیل گر به وسیله کمیسیون تجارت الکترونیک خود، ارتباط شرکت ها با یکدیگر را برقرار خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 231

به "استارت آپ ها برای دریافت تسهیلات از صندوق به سراغ شتاب دهنده های دانش بنیان بروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارت آپ ها برای دریافت تسهیلات از صندوق به سراغ شتاب دهنده های دانش بنیان بروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید