استاندار قم آماده باش مقابله با سیلاب گفت

به گزارش لیتن، استاندار قم با توجه به بارش های شدید باران، برای مقابله با سیلاب احتمالی همه دستگاه ای اجرایی استان را آماده باش کامل داد.

استاندار قم آماده باش مقابله با سیلاب گفت

به گزارش خبرنگاران بهرام سرمست در این دستور مهم و فوری که دقایقی پیش در اختیار ایرنا قرار گرفته ، خطاب به همه دستگاه های اجرایی قم تاکید کرد: دستگاههای اجرایی عضو ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان باید در آماده باش کامل باشد.

در ادامه آمده است: نهادها و دستگاههای اجرایی استان از بخش های تابعه در مقابله با سیلاب های احتمالی آمادگی کامل داشته و پشتیبانی لازم را انجام دهند.

این ابلاغیه افزوده است: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بهنگام اطلاعیه های ستاد بحران استان از طریق صداوسیما و رسانه های استان مورد توجه قرار گیرد

در ادامه این دستورالعمل آمده است: جهت رودخانه قمرود مسدود و به روستاها و منازل نزدیک به رودخانه های استان شرایط هشدار اعلام شود ضمن اینکه لازم است تا دستگاههای شهری، خدماتی و امدادی در راستای رفع آبگرفتی معابر شهری و روستایی از آمادگی کامل برخوردار باشند.

به گزارش ایرنا، بارش باران و برف به همراه ریزش پر حجم تگرگ که از روز سه شنبه هفته گذشته در تمام سطح استان آغاز شده در پنجشنبه شب به اوج خود رسید به گونه ای که بسیاری از روستاها و تعدادی از بخش های استان شاهد بارش برف شدید و شهر قم نیز در ساعت های گذشته شاهد بارش و تگرگ بی سابقه بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم نیز روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به بارش های شدید باران و پیش بینی ادامه این بارش ها در روزهای آینده و احتمال وقوع طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل، از شهروندان قم خواست تا از هر گونه سفر غیر ضرور به بخش های تابعه و اسکان در جهت رودخانه ها اجتناب کنند.

محسن اوروجی تاکید کرد که با توجه به فعال شدن تمام رودخانه های فصلی استان به ویژه رودخانه های فصلی بخش های تابعه ناشی از بارش باران در روزهای گذشته و پیش بینی استمرار این بارش در روزهای آینده از هم استانی های عزیر درخواست داریم که از هر گونه اسکان در جهت رودخانه ها به شدت اجتناب کنند.

وی گفت: با توجه به احتمال طغیان قمرود، تمام جهتهای دسترسی به این رودخانه در داخل شهر قم مسدود شده است به همین دلیل از شهروندان قمی درخواست داریم تا از جهتهای جایزین برای تردد استفاده کنند.

همچنین به گزارش ایرنا از هواشناسی قم، بارش شدید برف، باران و تگرگ کم سابقه که در روزهای اخیر به ویژه شبانه روز گذشته شهر قم و تمام بخش های تابعه استان را در برگرفته است، بر اساس الگوهای هواشناسی، با شدت کمتر و به صورت پراکنده تا روزهای ابتدایی هفته آینده نیز ادامه دارد.

در همین حال بر اساس اعلام هواشناسی قم، بیشنه و کمینه هوای قم در 24 ساعت گذشته 6 و 4 درجه سانتی گراد بوده است . ضمن اینکه هوای قم در 24 ساعت آینده ابری و مه آلود و در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

در بخش سلفچگان قم نیز که ساکنان آن در روزهای گذشته با بارش برف سنگین روبرو بوده و تا زمان ارسال این گزارش بارش برف در آن منطقه ادامه دارد، هم اکنون دمای 4 درجه سانتی گراد را تجربه می کنند بیشینه دما در 24 ساعت گذشته پنج و کمینه یک درجه سانتی گراد بوده است ضمن اینکه در 24 ساعت آینده هوای سلفچگان ابری و مه آلود و در برخی ساعات رگبار و رعد وبرق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

در کهک نیز شرایط جوی هم اکنون مه آلود و دمای هوا 4 درجه سانتی گراد است، بیشینه و کمینه دمای هوا در 24 ساعت گذشته 3 و 2 درجه بوده است ضمن اینکه در 24 ساعت آینده هوای کهک ابری و مه آلود و در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

بارش شدید برف، باران و تگرگ کم سابقه که در روزهای اخیر به ویژه شبانه روز گذشته شهر قم و تمام بخش های تابعه استان را در برگرفته است، بر اساس الگوهای هواشناسی، با شدت کمتر و به صورت پراکنده تا روزهای ابتدایی هفته آینده نیز ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1004

به "استاندار قم آماده باش مقابله با سیلاب گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار قم آماده باش مقابله با سیلاب گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید