اشتغال 60 هزار نفر در روستاها

به گزارش لیتن، نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اختصاص 1650 میلیارد تومان تسهیلات به طرح اشتغال روستایی اطلاع داد و گفت: از محل اعتبار تخصیص یافته بیش از 60 هزار فرصت شغلی در ایران ایجاد شده است.

اشتغال 60 هزار نفر در روستاها

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، اصغر نورالله زاده اظهار کرد: در راستای اجرای طرح اشتغال روستایی 1650 میلیارد تومان وام اشتغال از ابتدای قانون تا خاتمه آبان ماه سال جاری پرداخت شده و تعداد طرح های وام داده شده 31 هزار طرح بوده که با این میزان تسهیلات پرداختی بیش از 60 هزار فرصت شغلی تا آبان ماه به وجود آمده است.

وی هدفگذاری صندوق در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تا خاتمه سال را 2000 میلیارد تومان اعلام نمود و گفت: علیرغم آنکه پیش بینی شده پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تا خاتمه سال به بالای 2000 میلیارد تومان برسد، ولی متاسفانه تعداد طرح های ارائه شده بسیار کم است و کوشش می کنیم تا به این هدف برسیم، چون یکسری از استان ها در حوزه روستایی هنوز طرح نداده اند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره سیستم نظارت بر طرح های اشتغال گفت:طرح های اشتغال را به طور مداوم رصد می کنیم و به وسیله مکان یاب که روی مکان طرح ها ثبت می گردد نیز امکان کنترل و نظارت بر طرح ها فراهم شده است.

وی با اشاره به امضا تفاهم نامه همکاری با معاونت زنان ریاست جمهوری در حوزه مشاغل خانگی، گفت: در این طرح سرجمع اعتباری که در نظر گرفته شده 200 میلیارد تومان است، ولی مدل آن به گونه ای نیست که به همه عموم تسهیلات داده گردد بلکه بخشی از این اعتبار به وسیله وزارت کار و با هماهنگی جهاددانشگاهی پرداخت می گردد به این نحو که افرادی که جهاددانشگاهی در جریان مطالعه و ساماندهی و توانمندسازی معرفی می نماید مشمول دریافت این تسهیلات می شوند و به آن ها وام می دهیم.

نوراله زاده در خاتمه از افزایش تعداد روستا های بدون بیکار به 100 روستا تا خاتمه سال اطلاع داد و گفت:در حال حاضر 70 روستای بدون بیکار در کشور فعالیت می نمایند.

لازم به ذکر است طرح روستای بدون بیکار از جمله طرح های در دست اجرای صندوق کارآفرینی امید است که به وسیله اختصاص وام به مشاغل خرد و کوچک روستایی به اجرا در می آید. در حال حاضر روستای مافی کندی یکی از روستا های بدون بیکار و یک خوشه بزرگ کسب و کار به شمار می رود که توانسته با اشتغالزایی برای خانوار های روستایی عنوان روستای بدون بیکار را به خود اختصاص دهد.

منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 698

به "اشتغال 60 هزار نفر در روستاها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال 60 هزار نفر در روستاها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید