اعضای جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شدند

به گزارش لیتن، خبرنگاران: کشورهای چین، روسیه، کوبا و عربستان سعودی به مدت 3 سال به عنوان اعضای جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شدند.

اعضای جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ انتخاب روسیه، کوبا، عربستان و چین به عنوان اعضای جدید شورای امنیت سازمان ملل در شرایطی است که کشورهای غربی به شدت نگران وضعیت حقوق بشر و محدودیت آزادی بیان در این کشورها هستند.

بر اساس این گزارش انتخابات سالیانه برای برگزیدن اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل در مجمع عمومی این سازمان برگزار شده است.سودان جنوبی و اروگوئه نتوانستند در رای گیری مجمع عمومی سازمان ملل به کرسی عضویت شورای حقوق بشر دست یابند.

کشورهای جدید طی سال های 2014 تا 2016 میلادی عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل خواهند بود. سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل در این باره تاکید نمود، اعضای جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل شامل بعضی کشورهایی هستند که با نقض آشکار و جدی حقوق بشر روبرو هستند.

وی اشاره خاصی به نام این کشورها نکرده است ولی پکی هیکس کارشناس ارشد دیدبان حقوق بشر تاکید نمود، با بازگشت چین، روسیه، عربستان و کوبا به شورای حقوق بشر سازمان ملل، حامیان حقوق بشر برای دستیابی به اهداف خود در این شورا با چالش ها و مسائل زیادی روبرو خواهند شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 565

به "اعضای جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید