انتخابات آمریکا، برنی سندرز می گوید کناره گیری نمی کند

به گزارش لیتن، یکی از نامزدهای مرحله درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گفته علی رغم شکست های اخیر از رقابت با جو بایدن برای به دست آوردن نامزدی حزب دموکرات انصراف نمی دهد.

انتخابات آمریکا، برنی سندرز می گوید کناره گیری نمی کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برنی سندرز، نامزد مرحله درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گفته علی رغم شکست اخیر در چندین ایالت آمریکا به کارزارش ادامه می دهد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، سندرز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت علی رغم شکست های شب گذشته در برابر رقیبش جو بایدن از رقابت های انصراف نمی دهد.

شانس برنی سندرز برای به دست آوردن نامزدی حزب دموکرات بعد از شکست شب گذشته او در ایالت های میشیگان، میسوری و می سی سی پی به شدت کاهش یافت.

انتخابات درون حزبی دموکرات ها روز گذشته، 10 مارس، (سه شنبه، 20 اسفندماه) در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در 6 ایالت آیداهو، میشیگان، می سی سی پی، میسوری، داکوتای شمالی و واشنگتن برگزار شد.

با اعلام بیش از 70 درصد از نتایج انتخابات درون حزبی، جو بایدن معاون باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا پیروز شد با کسب 150 موکل انتخاباتی در صدر رقابت نامزدهای انتخابات درون حزبی دموکرات ها قرار گیرد و در مجموع 823 موکل انتخاباتی را به خود اختصاص دهد. طبق نتایج اعلام شده، برنی سندرز با کسب 88 موکل انتخاباتی جدید و مجموع 663 موکل انتخاباتی در جایگاه دوم قرار گرفت.

علیرغم پیشتازی جو بایدن در رقابت های انتخابات درون حزبی دموکرات ها، برنی سندرز روز گذشته در آستانه رقابت همزمان روز سه شنبه در 6 ایالت آمریکا بار دیگر به مواضع جو بایدن درباره جنگ سال 2003 این کشور علیه عراق تاخت.

تا به امروز انتخابات درون حزبی دموکرات ها در 24 ایالت آیووا، نیوهمپشایر، نووادا، کارولینای جنوبی، آلاباما، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، مین، ماساچوست، مینه سوتا، کارولینای شمالی، اوکلاهما، تنسی، تگزاس، ورمونت، ویرجینیا، یوتا، آیداهو، میشیگان، می سی سی پی، میسوری، داکوتای شمالی و واشنگتن برگزار شده است.

دور بعدی انتخابات درون حزبی دموکرات ها قرار است در تاریخ 14 مارس (24 اسفندماه) در جزایر ماریانای شمالی که از مناطق خودگردان ایالات متحده آمریکا محسوب می شود و مجموع 6 موکل انتخاباتی را دارد، برگزار شود و پس از آن در تاریخ 17 مارس (27 اسفندماه) انتخابات درون حزبی دموکرات ها در ایالات آریزونا، فلوریدا، ایلینوی و اوهایو با مجموع 577 موکل انتخاباتی برگزار می شود.

هر نامزد دموکراتی که بتواند تعداد 1991 موکل انتخاباتی را کسب کند، نامزد نهایی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

انتخابات درون حزبی دموکرات ها در 6 ایالت روز گذشته در میان موجی از نگرانی ها از تسریع شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا برگزار شد.

در پی افزایش شیوع ویروس کرونا در آمریکا، برنی سندرز و جو بایدن برنامه های انتخاباتی سه شنبه شب خود را به خاطر نگرانی از انتشار ویروس کووید-19 لغو کردند. پیش از این قرار بود بعد از برگزاری رقابت های درون حزبی روز گذشته، در دو گردهمایی جداگانه و در جمع هواداران خود در شهر کلیولند ایالت اوهایو سخنرانی کنند.

بنا به گزارش شبکه بی بی سی، از طرف دیگرف مناظهر های تلویزیونی سندرز و بایدن نیز که قرار است یکشنبه 25 اسفندماه) در آریزونا برگزار شود، بدون حضور مخاطب برگزار شود و شبکه سی ان ان که برگزار کننده این مناظره است، می گوید که علت حذف تماشاگران از این مناظره، نگرانی از شیوع ویروس کرونا است.

شرایط شیوع کرونا در آمریکا هر روز ابعاد گسترده ای پیدا می کند. ایالت نیویورک روز سه شنبه از ابتلای 31 نفر دیگر در این ایالت به ویروس کرونا خبر داد تا مجموع مبتلایان به این ویروس در این ایالت به 173 نفر برسد.

به همین دلیل، فرماندار ایالت نیویورک اعلام کرد که تمامی مدارس و موسسات آموزشی در منطقه نیو روشل به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 927

به "انتخابات آمریکا، برنی سندرز می گوید کناره گیری نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات آمریکا، برنی سندرز می گوید کناره گیری نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید