انجام بیشترین سهم سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان

به گزارش لیتن، مدیرعامل بنیاد برکت از بیشترین سهم سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه دانش بنیان در سال 98 خبر داد.

انجام بیشترین سهم سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اظهار کرد: در سال 98 ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه دانش بنیان بیشترین سهم سرمایه گذاری در کشور را داشته است.

او با بیان اینکه 4 الی 5 مجموعه در کشور ذیل ستاد اجرایی در حال آزمایشات ساخت واکسن کرونا هستند، گفت: در این زمینه از دنیا عقب نیستیم و طبق پروتکل های اجرا شده تولید واکسن در مرحله تست انسانی قرار گرفته است.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: اقدامات ستاد اجرایی در هماهنگی با دولت ها انجام می شود و سعی دارد با کمک دولت ها خلا های موجود را پر کند.

مدنی با بیان اینکه پروژه هایی را در زمینه های آبرسانی راه پل سازی و ... داریم، ادامه داد: با ورود به مجموعه ها، بنگاه ها و کارخانه هایی که در کشور به صورت نیمه راکد وجود داشت، توانستیم سرمایه در گردش آن را افزایش دهیم.

مدیرعامل بنیاد برکت شرح داد: 50 درصد سهام بنگاه های راکد را در اختیار می گیریم و بعد از سرپا شدن پروژه از آن خارج می شویم.

او با بیان اینکه تا به امروز به 370 پروژه ورود کردیم و 195 هزار شغل ایجاد شده است، افزود: بسکمک از بنگاه های سرپا شده در بورس وارد شدند و ارزش بالایی دارند و مستقیماً در اختیار مردم هستند، همچنین ستاد هیچ سهمی در آن ها ندارد.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه 80 درصد اشتغال چین در مشاغل خرد است، بیان نمود: ما با مطالعات اجرا شده بسکمک از طرح های اشتغالزایی را در مشاغل خرد و خانگی سرمایه گذاری کردیم.

مدنی ادامه داد: در حال حاضر 540 نفر در شبکه تسهیلگران با کمک دولت فرمانداری و ... در حال فعالیت هستند و همچنین آن ها با شناسایی ظرفیت های موجود روستایی و با ارائه تسهیلات ارزان قیمت شغل ایجاد می کنند.

او با بیان اینکه سرمایه گذاری تمامی طرح ها 100 میلیون تومان است که 60 میلیون تومان آن را فرد و 40 میلیون تومان را ستاد اجرایی به صورت تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار آن ها قرار می دهد، گفت: از اواسط سال 97 تا کنون 50 هزار طرح خرد و خانگی در شرایط رکود اقتصادی کشور ایجاد کردیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1187

به "انجام بیشترین سهم سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام بیشترین سهم سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید