انگلیس مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به ترکیه را لغو کرد

به گزارش لیتن، وزیر خارجه انگلیس از لغو مجوزهای جدید صادرات تسلیحات نظامی به ترکیه خبر داده است.

انگلیس مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به ترکیه را لغو کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس امروز سه شنبه گفت: بریتانیا میخواهد مجوزهای جدید صادرات تسلیحات نظامی به ترکیه را لغو کند چرا که نگران عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه نیروهای کرد در شمال شرق سوریه است.

وی در ادامه اضافه کرد: دولت انگلیس مسئولیت های خود در قبال کنترل صادرات تسلیحات را کاملا جدی می گیرد و در این مورد خاص برای صادرات تسلیحات به ترکیه بسیار محتاط و مراقب خواهیم بود و به بازنگری در مجوز صادرات اسلحه به این کشور ادامه می دهیم.

وزیر خارجه انگلیس گفت: تا زمانی که این بازنگری و تجدیدنظر ادامه داشته باشد، هیچ مجوز صادراتی بیشتری برای ارسال تسلیحاتی که ممکن است در عملیات نظامی در خاک سوریه مورد استفاده قرار گیرد، به ترکیه داده نخواهد شد.

درخواست بلغارستان، چین و آلمان برای توقف اقدام نظامی ترکیه در سوریه

بلغارستان امروز سه شنبه از همسایه خود ترکیه خواست تا عملیات نظامی در شمال شرق سوریه را متوقف کند.

بلغارستان اعلام نموده است که خشونت می تواند منجر به افزایش تعداد مهاجرانی گردد که قصد عبور از مرز را دارند و این مساله خطر وقوع بحران انسانی را به شدت افزایش خواهد داد.

بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغارستان در جمع خبرنگاران گفت: ما بر این مساله پافشاری می کنیم که اقدامات نظامی باید متوقف گردد. دیپلماسی تنها راه برای حل و فصل منازعات است. این عملیات نظامی خطر بحران انسانی را افزایش داده است. اگر بحران انسانی به وقوع بپیوندد، این به معنای افزایش تعداد مهاجران خواهد بود.

ترکیه که هم اکنون میزبان 3.6 میلیون آواره سوری است تهدید نموده است که مرزهای خود را برای آوارگان سوری باز خواهد نمود تا آنها به سوی کشورهای اروپایی روانه شوند، البته اگر اروپا به مخالفت خود با اقدام نظامی ترکیه در سوریه ادامه دهد.

چین نیز از ترکیه خواسته است تا عملیات نظامی و تجاوزکارانه به خاک سوریه را متوقف کند. دولت چین از آنکارا خواسته است تا به جهت صحیح راه حل سیاسی بازگردد.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: تمامیت ارضی، استقلال، اتحاد و اقتدار سوریه باید محترم شمرده گردد.

وی هشدار داد: عملیات نظامی ترکیه موجب فرار تروریست ها خواهد شد و تروریست های داعش احتمالا فرصت تجدید قوا و بازگشت را پیدا خواهند کرد. ما از طرف ترکیه ای می خواهیم تا مسئولیت بپذیرد و همگام با جامعه بین المللی در مبارزه مشترک با تروریسم، مشارکت کند.

در حالی که دولت آمریکا تحریم هایی را علیه ترکیه اعمال نموده است ولی اتحادیه اروپا موضع ملایم تری را در قبال آنکارا اتخاذ نموده و به کشورهای عضو اجازه داده است تا محدودیت های خاص مورد نظر خود را برای صادرات تسلیحات به ترکیه اعمال نمایند.

اولاف شولتز معاون صدر اعظم آلمان نیز ضمن انتقاد از ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خاطر عدم هماهنگی با اروپا برای اعمال تحریم ها علیه ترکیه، گفت: اتحادیه اروپا در حال رایزنی درباره گزینه های خود است و باید به طور مشترک اقدام کند.

وی اضافه کرد: این مهم است که اقدامات مان را هماهنگ کنیم. این مهمترین مساله در شرایط کنونی است. عملیات نظامی در سوریه باید متوقف گردد. آلمان در شرایط کنونی هیچ گونه معافیتی برای ممنوعیت صادرات تسلیحات به ترکیه در نظر نخواهد گرفت.

روسیه نیز اقدام نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه را غیرقابل قبول خوانده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 492

به "انگلیس مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به ترکیه را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به ترکیه را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید