اولویت میراث فرهنگی بر اشتغال زایی در صنعت گردشگری است

به گزارش لیتن، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: اولویت اداره کل میراث فرهنگی بر اشتغال زایی در صنعت گردشگری است.

اولویت میراث فرهنگی بر اشتغال زایی در صنعت گردشگری است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه، امید قادری امروز یکشنبه 7 بهمن در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار گردید، اظهار کرد: گردشگران زیادی علاقمند سفر به این استان هستند و در هر زمینه ای ایجاد اشتغال نیازمند اعتبارات بسیار است در حالیکه منابع اقتصادی کمتری نسبت به سهم کشاورزی و سهم صنعت به طرح های میراث فرهنگی اختصاص داده شده است.

او اظهار کرد: در صورت ابلاغ اعتبارات فراگیر با ایجاد طرح های گردشگری می توانیم سه هزار اشتغال ایجاد کنیم.

قادری با بیان اینکه 2 هزار و 307 طرح پرداختی داشته ایم که از مصوبات خود اداره کل نیز بیشتر بوده است، توضیح داد: شهرستان هرسین با 883 طرح گردشگری بیشترین پرداختی در سطح استان را داشته که در حوزه صنایع دستی و در قالب سامانه کارا، طرح های پشتیبان و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

او ادامه داد: در مناطق زلزله نیز از جمله شهرستان قصر شیرین 72 طرح گردشگری داشته ایم که تا کنون 52 طرح و با اشتغال زایی مستقیم 52 نفر انجام شده که مابقیع طرح ها با موانع مختلفی روبه رو بوده است.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه؛ از مجموعه یک هزار و 930 طرح سامانه کارا با اعتبار تقریبی 192 میلیارد تومان، حدود 39 میلیارد تومان انعقاد قرارداد انجام شده که از این مبلغ 38 میلیارد تومان پرداخت شده است.

قادری اظهار کرد: با پرداختی های سامانه کارا در حوزه صنایع دستی و گردشگری دو هزار و 732 نفر بصورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

او با بیان اینکه از تعداد کل طرح های استان یک هزار و 283 طرح صنایع دستی بوده و مابقیع در حوزه گردشگری است، اضافه نمود:20 میلیارد تومان در بخش صنایع دستی و 18 میلیارد تومان در بخش گردشگری پرداخت شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه تاکید نمود: عدم وجود کارگاههای بزرگ صنایع دستی باعث شده در راستای سیاست گذاری و اهداف استراتژیک همچون برند سازی پیروز عمل نکنیم.

به گفته قادری، عدم امکان سنجی مناطق نمونه گردشگری، عدم بسته های سرمایه گذاری، عدم اعتبار دقیق جهت زیرساخت ها، عدم تمایل سرمایه گذاری طرح های صنایع دستی و گردشگری موسسات اقتصادی اعتباری دولتی، سختگیری دستگاها، عدم مشوق ها به سرمایه گذاران خارجی و کافی نبودن تبلیغات برای جذب سرمایه گذارن از مهمترین موانع سرمایه گذاری گردشگری در استان بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان در ادامه تشکیل ستاد تسهیل اشتغال در حوزه گردشگری را لازم و ضروری دانست و اعلام نمود: همکاری دستگاههای مختلفی از جمله حمل و نقل و پایانه ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در این ستاد می تواند کارگشا باشد.

در ادامه مشخص و تکیلف طرح حمل و نقل گردشگری استان مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 179

به "اولویت میراث فرهنگی بر اشتغال زایی در صنعت گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت میراث فرهنگی بر اشتغال زایی در صنعت گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید