ایتالیا پیشگام برطرف تحریم های ناعادلانه دارو از ایران باشد

به گزارش لیتن، خبرنگاران: رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا، تحریم های غرب علیه کشورمان را ناعادلانه دانست و از سفیر ایتالیا خواست تا در برطرف این تحریم ها پیشگام باشد.

ایتالیا پیشگام برطرف تحریم های ناعادلانه دارو از ایران باشد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه مجلسی خبرنگاران، جواد هروی رئیس گروه دوستی مجلسی ایران و ایتالیا در دیدار با جان سانتی سفیر ایتالیا در تهران با اشاره به پیشینه خوب و دیرینه مناسبات ایران و ایتالیا، بر لزوم گسترش همکاری های سیاسی، مالی و فرهنگی میان دو کشور تاکید نمود و اضافه کرد: افزایش ارتباطات محبت آمیز فیمابین ایران و ایتالیا در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه روابط مجلسی نقش مهمی در نزدیکی دیدگاه های دو کشور و یاری به برقراری صلح و ثبات در منطقه دارد.

وی به همین دلیل بر اهمیت تشکیل گروه دوستی مجلسی میان مجالس و دو کشور در مجلس ایتالیا تاکید نمود و از آمادگی مجلس شورای اسلامی به ویژه گروه دوستی مجلسی ایران و ایتالیا برای حمایت از گسترش مناسبات محبت آمیز سیاسی، مالی و مجلسی دو کشور اطلاع داد.

رئیس گروه دوستی مجلسی جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ناعادلانه دانستن تحریم های غرب علیه کشورمان به ویژه در عرصه دارو و درمان، خواهان برطرف آن و پیشگامی ایتالیا در این زمینه شد.

هروی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با توجه به افزایش جمعیت دانشگاهیان و بالا رفتن حجم تحقیقات علمی در سال های اخیر به قطب علمی و دانشگاهی در منطقه تبدیل شده است، خواهان استفاده از ظرفیت های دو کشور در زمینه تبادل استاد و دانشجو و نیز گسترش همکاری میان مراکز دانشگاهی معتبر ایران و ایتالیا شد.

جان سانتی سفیر ایتالیا در تهران نیز در این دیدار ضمن تبریک برگزاری موفقیت آمیز و پرشور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در ایران، نسبت به شروع دوران جدید و پرشور در روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.

وی با اشاره به تاثیر فراوان مناسبات مجلسی در تامین منافع دو کشور خواهان گسترش ارتباطات میان مجلس های ایتالیا و ایران و نیز تبادل هیئت های مجلسی به ویژه میان گروه های دوستی مجلسی دو کشور شد.

سفیر ایتالیا در تهران با مثبت ارزیابی کردن دورنمای روابط دو کشور، خواهان حمایت مجلس شورای اسلامی از توسعه همکاری های محبت آمیز فیمابین ایران و ایتالیا در همه عرصه ها شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 375

به "ایتالیا پیشگام برطرف تحریم های ناعادلانه دارو از ایران باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا پیشگام برطرف تحریم های ناعادلانه دارو از ایران باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید