ترامپِ برزیل؛ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز تمام نشده است

به گزارش لیتن، رئیس جمهور برزیل که از وی با عنوان ترامپِ برزیل یاد می گردد در مورد اینکه چرا هنوز به نتیجه رقابت های ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان نداده گفت: مگر انتخابات آمریکا تمام شده است؟

ترامپِ برزیل؛ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز تمام نشده است

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرگزاری مرکوپرس، ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل، از معدود رهبران دنیا که هنوز پیروزی بایدن را تبریک نگفته، در پاسخ به این سؤال که چه نظری درباره انتخابات آمریکا دارد، در حالی که لبخندی به لب داشت به حامیانش گفت: مگر انتخابات آمریکا تمام شده است؟ واقعاً انتخابات آمریکا تمام شده است؟

رئیس جمهور برزیل وعده داده بود که نخستین فردی باشد که پیروزی دونالد ترامپ را تبریک خواهد گفت و حالا یک هفته پس از آنکه رسانه های آمریکایی بایدن را به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری معرفی نموده اند، به او تبریک نگفته است. او همچنین به بایدن با عنوان نامزد، و نه پیروز، انتخابات اشاره نمود.

عدم تبریک پیروزی بایدن از سوی رئیس جمهور برزیل در حالی است که بعضی روابط آمریکا و برزیل را در دوران بایدن برخلاف دوران ترامپ، روابطی پرتنش پیش بینی می نمایند؛ جنگل زدایی و نیز حقوق بشر جزء مهمترین موضوعاتی است که احتمالاً در روابط بایدن و بولسونارو بیشترین تنش را ایجاد خواهند کرد.

لازم به ذکر است رئیس جمهور برزیل، یکی از متحدان نزدیک دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا بوده است.

نظرات و اظهارات بولسونارو که در سال 2018 به عنوان رئیس جمهور برزیل انتخاب شد، از همان ابتدا و حتی در تبلیغات انتخاباتی شباهت بسیاری به عقاید و سیاست های ترامپ داشت، به طوری که به او لقب ترامپ استوا یا ترامپ برزیل را داده بودند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1312

به "ترامپِ برزیل؛ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز تمام نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپِ برزیل؛ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز تمام نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید