ترامپ: داریم به توافق بزرگ با چین نزدیک می شویم

به گزارش لیتن، رئیس جمهور آمریکا می گوید این کشور در آستانه یک توافق بزرگ تجاری با چین قرار گرفته است و هر دو کشور اکنون خواستار آن هستند که چنین توافقی به دست آید.

ترامپ: داریم به توافق بزرگ با چین نزدیک می شویم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه گفت: این کشور در آستانه یک توافق تجاری بزرگ با چین واقع شده است.

ترامپ در توییتر نوشت: دارمی به یک توافق بزرگ با چین بسیار نزدیک می شویم. آن ها این را می خواهند، ما هم همین طور.

همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که مذاکره کننده های آمریکایی به طرف چینی گفته اند واشنگتن حاضر است در ازای تعهد پکن به خرید عمده محصولات کشاورزی از آمریکا، تعرفه های کنونی اعمال شده بر واردات از چین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. آمریکا همچنین اعلام آمادگی نموده تعرفه هایی را هم که قرار است از سه روز دیگر بر بخش دیگری از کالا های وارداتی از چین اعمال گردد، لغو کند.

ترامپ که در زمان رقابت های انتخاباتی در سال 2016 از کسری تجاری عظیم این کشور در برابر چین گلایه نموده و رویکرد کشورش در روابط با چین را احمقانه خوانده بود، از زمان حضور در کاخ سفید، سیاستی به شدت ضدچینی در پیش گرفته و بر کالا های وارداتی از چین چندین دور تعرفه وضع نموده است. پکن این اقدامات را بر اعمال تعرفه بر واردات از آمریکا و همچنین توقف خرید محصولات کشاورزی از آمریکا پاسخ داده است.

همزمان با این جنگ تجاری، دو طرف از ماه ها پیش درگیر مذاکراتی هستند که هدف آن دستیابی به یک توافق دوجانبه برای کاستن از کسری تجاری آمریکا در برابر چین است. ترامپ از سال گذشته مدام وعده توافق بزرگ با چین را تکرار نموده، اما این توافق بار ها به تعویق افتاده است. طرف چینی هنوز به ادعای تازه ترامپ واکنشی نشان نداده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 632

به "ترامپ: داریم به توافق بزرگ با چین نزدیک می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: داریم به توافق بزرگ با چین نزدیک می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید