ترکیه، گروه جدیدی از تروریست ها در سوریه را به لیبی اعزام می نماید

به گزارش لیتن، منابع آگاه اعلام کردند که ترکیه بزودی گروه جدیدی از تروریست های فعال در سوریه را که تحت حمایتش هستند، به لیبی اعزام خواهد نمود.

ترکیه، گروه جدیدی از تروریست ها در سوریه را به لیبی اعزام می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه -نزدیک به مخالفان- امروز دوشنبه گزارش کرد که ترکیه طی ساعات آینده گروهی جدید از تروریست ها در سوریه را به لیبی اعزام می نماید.

دیدبان نوشت، این گروه از گروهک لواء المعتصم است که در چارچوب اقدام ترکیه در انتقال مزدوران به لیبی انجام می گردد که با فرایند روزافزون فرار جنگجوها از سوریه به لیبی و از آنجا به اروپا مرتبط است.

طبق این گزارش، منابع آگاه به دیدبان گفته اند که حدود چهل نفر از گروهک الحمزات و دیگر گروهک ها (که به لیبی منتقل شده اند) به ایتالیا گریخته اند و تا به امروز شمار این فراری ها به اروپا به دویست نفر رسیده است.

ترکیه از حامیان دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس (پایتخت) در غرب لیبی است. نیروهای شرق لیبی وابسته به مجلس طبرق که از حمایت عربستان، امارات، مصر و روسیه برخوردار است، خود را حاکم قانونی بر لیبی می داند و به همین دلیل از فرودین ماه امسال، به طرابلس حمله نموده تا آن را اشغال کند. دولت لیبی در طرابلس که سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردار است.

دیدبان نوشت، تا به امروز شمار کشته های گروهک های لواء المعتصم، فرقة السلطان مراد و لواء صقور الشمال و الحمزات و سلیمان شاه که با پشتیبانی ترکیه از سوریه به لیبی اعزام شده اند تا با نیروهای شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر (ژنرال سابق ارتش لیبی) بجنگند، به یکصدوهفده نفر رسیده است.

بنا بر این گزارش، این تعداد در درگیری ها در محور های حی صلاح الدین در جنوب طرابلس، پایتخت لیبی، محور الرمله در نزدیکی فرودگاه طرابلس و همچنین در محور الهضبة و مناطق دیگر لیبی کشته شده اند.

دیدبان همچنین گزارش کرد که تا به امروز شمار مزدورانی که به طرابلس، پایتخت لیبی اعزام شده اند، به حدود پنج هزار نفر یعنی 4750 نفر رسیده و شمار مزدورانی که برای آموزش به اردوگاه های ترکیه وارد شده اند 1900 شده است.

به گفته دیدبان با آنکه شمار داوطلبان به رقم مطلوب ترکیه یعنی از 6000 هزار نفر فراتر رفته، فرایند جذب مزدور در عفرین (شمال غرب سوریه) یا در مناطق درع الفرات (مناطقی از شمال حلب و رقه که شبه نظامیان وابسته به ترکیه در شمال سوریه اشغال نموده اند) و همچنین از مناطق شمال شرق سوریه همچنان ادامه دارد.

این جذب از گروه های لواء المعتصم، فرقة السلطان مراد، لواء صقور الشمال، الحمزات، فیلق الشام، سلیمان شاه و لواء سمرقند انجام می گردد و این کار در میان مردم شمال سوریه نارضایتی ایجاد نموده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 920

به "ترکیه، گروه جدیدی از تروریست ها در سوریه را به لیبی اعزام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه، گروه جدیدی از تروریست ها در سوریه را به لیبی اعزام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید