توافق پاکستان،چین،روسیه وآمریکا باآغاز مجددگفتگوهای صلح افغانستان

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، یک مقام دیپلماتیک پاکستانی افشا کرد که نمایندگانی از کشورهای پاکستان، چین، روسیه و آمریکا در نشست رایزنی افغان که روز آدینه در مسکو برگزار گردید، قاطعانه با ازسرگیری گفتگوهای آمریکا- طالبان موافقت کردند.

توافق پاکستان،چین،روسیه وآمریکا باآغاز مجددگفتگوهای صلح افغانستان

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

دیپلمات بلندپایه ای که ریاست هیأت نمایندگی پاکستان را برعهده دارد، گفت: نشست از گفتگوها حمایت می نماید و ما امیدواریم که این [گفتگوها] هرچه سریعتر مجدداً شروع شوند... اگر شما به بیانیه مشترک نگاهی بیاندازید، این بیانیه با قاطعیت می گوید [که این گفتگوها باید مجدداً شروع گردد] و البته طرف آمریکایی بخشی از آن [بیانیه مشترک] بود.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از کشته شدن یک نیروی نظامی این کشور در انفجار کابل که گروه طالبان مسئولیت آن را برعهده گرفت، این گفتگوها را متوقف کرد.

این دیپلمات پاکستانی همچنین گفت که پس از تفاهم حاصل شده و تلاشهای اجرا شده دو طرف، تداوم گفتگوهای آمریکا- طالبان امری مسلم خواهد بود.

محمد اعجاز دیپلمات پاکستانی در ادامه اضافه کرد که چهار هیأت نمایندگی شرکت کننده در گفتگوهای مسکو (پاکستان، چین، روسیه و آمریکا) بر تعهد و پایبندی خود به [یافتن] یک راهکار صلح آمیز برای مناقشه چند دهه ای در افغانستان تأکید کردند.

لازم به ذکر است که مسکو ظرف سالهای گذشته میزبان چندین دور نشست با موضوع صلح در افغانستان بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 509

به "توافق پاکستان،چین،روسیه وآمریکا باآغاز مجددگفتگوهای صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق پاکستان،چین،روسیه وآمریکا باآغاز مجددگفتگوهای صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید