تیراندازی مرزبانان ترکیه به سوی نیروهای آلمانی مستقر در مرز ترکیه-یونان

به گزارش لیتن، در جریان یک حادثه عجیب بعضی مرزبانان ترکیه ای به سوی نیروهای آلمانی مستقر در مرز یونان و ترکیه شلیک کردند.

تیراندازی مرزبانان ترکیه به سوی نیروهای آلمانی مستقر در مرز ترکیه-یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها از تیراندازی مرزبانان ترکیه به بعضی نیروهای آلمانی مستقر در مرز ترکیه با یونان در روزهای گذشته خبر دادند.

به نوشته وبگاه گریک سیتی تایمز این حادثه غروب سه شنبه در مرز بین ترکیه با یونان رخ داد و مرزبانان ترکیه ای دستکم یک بار به سوی نظامیان آلمانی مستقر در مرز شلیک کردند. وزارت کشور آلمان نیز با تایید این خبر اظهار داشت که این حادثه غروب سه شنبه رخ داد. نیروهای آلمانی بر اساس برنامه فرانتکس در مرز بین ترکیه و یونان مستقر هستند.

به گزارش این رسانه یونانی، این حادثه در شهر مرزی تیکرو در یونان رخ داد و بعضی مرزبانان ترکیه ای علاوه بر شلیک به سمت نیروهای آلمانی، با نشانه دریافت مسلسلهای خود به سوی آن ها، نیروهای آلمانی آن سوی مرز را تهدید کردند.

به نوشته این منبع خبری ، این حادثه هیچگونه کشته یا مجروحی برجای نگذاشت.

این حادثه در حالی رخ داد که ترکیه و یونان مدت هاست که با هم اختلاف دارند و اغلب دو طرف همدیگر را متهم به نقض حریم دریایی و هوایی خود می نمایند. یونان در هفته های گذشته در چند نوبت نیروی هوایی ترکیه را متهم به نقض حریم هوایی خود کرد. (جزئیات بیشتر)

یونان نیز در سالهای اخیر مبدل به مقصد منتقدان دولت ترکیه از جمله اعضای حزب گولن شده است. این افراد از مرزهای زمینی یا دریایی به این کشور راهی می شوند.نیروهای امنیتی ترکیه در سالهای اخیر فعالیت خود در کشورهای همسایه ترکیه به ویژه بونان را شدت بخشیده اند.

یک رسانه مخالف دولت ترکیه چندی قبل مدعی رخنه نیروهای امنیتی ترکیه به کمپ پناهجویان در یونان و شناسایی بعضی مخالفان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور شد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 934

به "تیراندازی مرزبانان ترکیه به سوی نیروهای آلمانی مستقر در مرز ترکیه-یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیراندازی مرزبانان ترکیه به سوی نیروهای آلمانی مستقر در مرز ترکیه-یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید