جاسوسی وزارت بازرگانی آمریکا از کاربران توئیتر

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، این واحد امنیتی به خصوص در مورد پست های انتقادی از اداره آمار آمریکا حساسیت دارد و هم از شهروندان آمریکایی و هم از اتباع خارجی که از نهاد یادشده انتقاد کنند، جاسوسی کرده و اطلاعاتی را به صورت غیرقانونی از آنها جمع آوری می کند.

جاسوسی وزارت بازرگانی آمریکا از کاربران توئیتر

بررسی هایی که کمیته بازرگانی، علوم و حمل و نقل سنای آمریکا در این زمینه انجام داده نشان می دهد که واحد یادشده سرویس مدیریت تهدید و تحقیقات نام دارد و پس از آغاز تحقیقات در مورد آن توسط سنا در فوریه گذشته فعالیت غیرقانونی خود را متوقف کرده است.

فعالیت واحد یادشده از اواسط دهه گذشته آغاز شده و اقدامات غیرقانونی متعددی مانند سوءاستفاده از قدرت، سو مدیریت و انتقام جویی علیه کارمندان وزارت بازرگانی را انجام داده است.

تحقیقات سنا حاکیست این واحد جاسوسی حساب های توئیتری را که انتقاداتی درباره فرآیندهای مورد استفاده برای سرشماری ایالات متحده مطرح می کنند، زیر نظر می گیرد و به شدت تلاش می کند همه منتقدان را اعضای کمپین های دروغ پراکنی در اینترنت قلمداد کند که اقدامات مخربشان توسط دولت های خارجی هماهنگ می شود.

اما واقعیت این است که بسیاری از منتقدان افراد عادی بوده اند. در یکی از موارد یک بازنشسته 68 ساله در آمریکا که تنها 100 تعقیب کننده در توئیتر داشته، به علت انتشار مطلبی با عنوان سرشماری همراه با فساد بوده و به گونه ای دستکاری شده که به نفع حزب ترامپ تمام شود مورد تعقیب و جاسوسی مخفیانه قرار گرفته است. اطلاعات این افراد در اختیار اف بی آی قرار گرفته و در برخی موارد این اشخاص به علت انتقادهای ساده خود دستگیر شده یا با اتهامات جنایی روبرو شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1728

به "جاسوسی وزارت بازرگانی آمریکا از کاربران توئیتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاسوسی وزارت بازرگانی آمریکا از کاربران توئیتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید