جین پینگ: چین از پاکستان حمایت می نماید

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از دی ان تی وی، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین امروز چهارشنبه در دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان اظهار داشت که نظاره گر اوضاع و تحولات کشمیر است.

جین پینگ: چین از پاکستان حمایت می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

رئیس جمهوری چین در این خصوص گفت که درست و غلطِ اوضاع و تحولات کشمیر واضح و آشکار است و پکن در این راستا از پاکستان حمایت خواهد نمود.

وی در ادامه تأکید کرد که 2 کشور هند و پاکستان باید اختلافات فیمابین خود را به وسیله گفتگوهای صلح آمیز حل و فصل نمایند.

لازم به ذکر است دهلی نو چندی پیش در جامو و کشمیر خطوط ارتباطات را قطع و دسترسی به اینترنت را نیز محدود کرد.

نمایندگان مجلس قانونگذاری لوک سبها مجلس هند در ششم آگوست امسال میلادی لایحه تقسیم ایالت جامو و کشمیر به دو سرزمین اتحادیه جداگانه را تصویب کردند.

این لایحه یک روز پیش نیز در مجلس اعلا راجیه سبها مجلس هند به رای گیری گذاشته شده و با 125 مثبت در مقابل 61 رای منفی به تصویب نمایندگان این مجلس رسیده بود.

از سوی دیگر، طرح پیشنهادی برای لغو ماده 370 قانون اساسی هند نیز که موقعیت ویژه ای به منطقه جامو و کشمیر اعطا می نماید، در مجلس قانونگذاری با351 رای موافق، 72 رای منفی و یک رای ممتنع تصویب شده بود.

پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار بریتانیا تاکنون 3 جنگ در سال های (1947، 1965 و 1971) میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر اتفاق افتاده و بیش از 70 هزار نفر در این درگیری ها کشته شدند.

گروه های آزادی خواه کشمیر در سال 1989 مبارزه برای استقلال از هند و پیوستن به پاکستان را شروع کردند. از سال 1989 تاکنون بیش از 100 هزار کشمیری توسط نیروهای امنیتی هند کشته شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 444

به "جین پینگ: چین از پاکستان حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جین پینگ: چین از پاکستان حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید