خانه های سالمندان آمریکا؛ مرکز شیوع کرونا

به گزارش لیتن، گزارش های مختلف نشان می دهد که آسایشگاه های سالمندان و مراکز توانبخشی در آمریکا به دلیل کمبود تجهیزات و ضعف در ارائه مراقبت های بهداشتی، به مرکز شیوع ویروس کرونا برای بیماران تبدیل شده اند.

خانه های سالمندان آمریکا؛ مرکز شیوع کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه سی ان ان در گزارشی با اشاره به کمبود تجهیزات پزشکی و کوتاهی در ارائه مراقبت های بهداشتی و درمانی در آسایشگاه های سالمندان در آمریکا نوشت، گزارش های اخیر از دولت آمریکا نشان می دهد که چگونه کمبود تجهیزات، کوتاهی در مراقبت های درمانی، نبود شفافیت در ارائه اطلاعات از سوی دولت و اقدامات پیشگیرانه ناکافی برای کنترل بیماری، باعث گسترش ویروس کرونا در آسایشگاه های سالمندان آمریکا شده است.

به نوشته پایگاه سی ان ان، با وجود تجهیزات ناقص و کارکنان درمانی پرکار، حتی آسایشگاه های سالمند مطرح در آمریکا نیز سخت در کوششند بیمارانی که مبتلا به کرونا شده را درمان نمایند و یا فاصله اجتماعی این بیماران را حفظ نمایند. اقداماتی که برای محافظت از سالمندان در این آسایشگاه ها در نظر گرفته شده، آن ها را آسیب پذیر تر و از اجتماع دورتر نموده است. به نوشته این پایگاه خبری، ناظران دولتی آمریکا گفته اند مراقبت درمانی بدون آزمایش و تست این بیماری و حفظ اسرار از سوی بعضی بخش ها آسان تر خواهد بود.

یک پرستار آمریکایی در یکی از آسایشگاه های ایالت میشیگان به اداره بهداشت این ایالت گفت: هیچ نوع تست یا آزمایشی وجود ندارد. این پرستار با اشاره به اینکه از تیم پرستاری وی انتظار می رود بیماران یک بخش را که به بخش کووید معروف شده مراقبت نمایند گفت که آن ها مجبور شده اند برای بیماران این بخش دارو را خودشان تأمین نمایند. وی در ادامه گفت: من از یک بیمار مراقبت می کنم که واقعاً در حال مردن است.

مقامات شهر ماساچوست، بعد از اینکه اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در یکی از آسایشگاه های سالمند این شهر اعلام شد این آسایشگاه را محکوم کردند؛ زیرا در تماسی که این آسایشگاه با رئیس پلیس این شهر داشت، این آتش نشانی متوجه شده بود که گویی این آسایشگاه مسئله ای را پنهان می نماید، اما آن ها نمی دانستند که داخل این آسایشگاه چه می گذرد.

خبرگزاری سی ان ان طبق گزارش های پلیس متوجه شده بود که قبل از اینکه بیش از 12 نفر در سردخانه یکی از آسایشگاه های نیوجرسی کشف گردد، تماس هایی با پلیس این ایالت گرفته شده و درباره کوتاهی در امر رسیدگی به این بیماران در این آسایشگاه گزارش هایی ارائه نموده اند.

سی ان ان در ادامه نوشت، بسیاری از آسایشگاه های سالمندان در آمریکا قبل از اینکه ویروس کرونا شیوع پیدا کند، با کمبود نیروی کار و نبود تجهیزات در پیشگیری از بیماری، روبرو بوده اند. اکنون در این آسایشگاه ها با وجود اینکه تجهیزات بهداشتی و دسترسی به تجهیزات تست و آزمایش بیماری کم است، پرستاران در حال مراقبت از افرادی هستند که در معرض خطر مرگ قرار دارند و سلامت خود را برای این منظور به خطر انداخته اند.

به گزارش سی ان ان، طبق گفته یکی از افرادی که به شکایت های عمومی برای موارد درمانی در دولت آمریکا را رسیدگی می نماید، هیچ نظارتی بر این آسایشگاه ها وجود ندارد. دولت فدرال، نظارت های بهداشتی و امنیتی بر این مراکز را متوقف نموده در صورتی که باید از پرستاران و سالمندان در این مراکز، مراقبت های بیشتری انجام دهد. آنالیز سی ان ان در این مورد همچنان ادامه دارد و طبق گفته این پایگاه خبری، شکایت هایی که در این باره به این مرکز ارائه شده، نشان می دهد که مسائلی جدی در کنترل ویروس کرونا و مراقبت های درمانی در آمریکا وجود دارد.

پایگاه سی ان ان در ادامه نوشت، خانواده هایی که اغلب برای ملاقات عزیزانشان به این آسایشگاه ها سر می زنند و حتی به مراقبت از آن ها یاری می نمایند، به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، موقتاً نمی توانند این کار را انجام دهند. سی ان ان با خانواده های این سالمندان در چهار ایالت مختلف گفت وگویی انجام داده است، این خانواده ها گفتند که کوشش نموده اند کیت تست تشخیص کرونا برای این سالمندان ببرند و از شرایط آن ها با خبر شوند، اما مقامات این آسایشگاه ها حتی اطلاعات حیاتی و مهم را از آن ها مخفی نموده اند. حتی یک خانم که گفته بود تست کرونای پدر مریض او، در یک آسایشگاه، مثبت اعلام شده تصمیم گرفته خود با پلیس تماس بگیرد و او را به بیمارستان ببرد.

روز یکشنبه هفته گذشته، دولت فدرال آمریکا در بیانیه ای قانون جدیدی را اعلام و آسایشگاه های سالمندان در این کشور را ملزم کرد که موارد مبتلا به ویروس کرونا را به اعضای دیگر سالمند و خانواده های این افراد و همچنین به مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا اعلام نمایند. فردی که به شکایت های عمومی رسیدگی می نماید، بیان کرد که ما منتظر هستیم ببینیم که ناظران دولتی تا چه حد جدی خواهند بود. فردی دیگر با همین سِمت که در ایالت واشنگتن به شکایت های بهداشتی و درمانی رسیدگی می نماید، اظهار نگرانی کرد و گفت: من درباره کم کاری، مراقبت ضعیف، نقض حقوق و سو ء استفاده (در این آسایشگاه ها) نگران هستم.

طبق گزارش هایی که سی ان ان از پلیس ایالت نیوجرسی دریافت نموده، هفته ها قبل از اینکه یکی از مراکز توانبخشی در این ایالت، 17 جسد را در سردخانه خود نگه دارد، یک بحران جدی تر وجود داشته است.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت، تماس های متعددی با پلیس این ایالت گرفته شده و افرادی را گزارش نموده اند که علایمی مانند تب بالا داشته اند، اما از این افراد تعداد کمی به بیمارستان فرستاده شدند. طبق گزارش سی ان ان این مرکز توانبخشی به تنهایی 36 کشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا داشته است. قبل از اینکه پلیس ایالت نیوجرسی این اجساد را پیدا کند، گزارش هایی به پلیس ارائه شده که تجهیزات محافظتی در این مرکز وجود نداشته و پرستاران نیز در مراقبت های خود کوتاه می نمایند و حتی این فرضیه وجود داشته که بعضی از آنان به سالمندان غذا نمی دادند. حتی بعد از اینکه پلیس این ایالت کشته ها را پیدا کرد، تماس ها به اداره پلیس متوقف نشد. بعضی سالمندان شکایت داشتند که نمی توانند به خانواده ها تماس بگیرند. توجیه این مرکز برای شمار کشتگانی که وجود این بود که تمام کشته شدگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا کشته نشده اند.

به گزارش سی ان ان، تا به امروز ایالت نیوجرسی به کانون گسترش ویروس کرونا تبدیل شده است. این ایالت بیش از 2 هزار و پانصد مورد مبتلا به این ویروس را تأیید نموده و بیش از 13 هزار نفر نیز در صد ها مرکز مراقبتی و آسایشگاه ها در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا هستند.

مرکز خدمات بیمه پزشکی سالمندان و بهداشت مستمندان، که یک نهاد فدرال است و آسایشگاه های سالمندان در آمریکا را مدیریت می نماید، در ماه مارس به مقامات خود دستور داد که نظارت های ایمنی و بهداشتی روتین را به منظور مراقبت از سالمندان متوقف نمایند و در عوض بر تجهیزاتی که برای تست تشخیص ویروس، اقدامات پیشگیری و آنالیز موقعیت های ضروری هستند، تمرکز نمایند.

بر اساس گزارش سی ان ان، هفت آسایشگاه سالمند در آمریکا بیشترین نقض قانون را داشته اند و طبق گفته مرکز خدمات بیمه پزشکی سالمندان و بهداشت مستمندان، حدود 100 آسایشگاه دیگر نیز برای کنترل و پیشگیری بیماری کرونا تجهیزات کمی داشته اند.

این پایگاه خبر در ادامه نوشت، دختر یکی از سالمندان در یکی از این آسایشگاه ها در مصاحبه ای با سی ان ان عنوان نمود که آسایشگاهی که از مادر وی مراقبت می نماید چندین مورد ابتلا به کرونا داشته است، اما این مرکز موارد مبتلا به این ویروس را انکار نموده است. وی درباره این مرکز گفت: من نمی تونم به آن ها اعتماد کنم. من از صاحبان این آسایشگاه عصبانی هستم، نه از کارکنان این مرکز، چون بر این باورم که آن ها از مادر من خوب مراقبت می نمایند. ما باید هفته ها پیش او را از این آسایشگاه بیرون می آوردیم.

همزمان که ویروس کرونا در سراسر آمریکا گسترش می یابد، ناظران دولتی این کشور از سوی خانواده ها، شهروندان و کارکنان شکایت های زیادی را درباره کمبود تجهیزات و ضعف در مراقبت از بیماران می شنوند. علاوه بر این، گزارش های دیگر حاکی از آن هستند که تجهیزات محافظت شخصی در مراکز مراقبتی و آسایشگاه های سالمندان در آمریکا کم هستند و این مراکز در ارائه اطلاعات شفافیت ندارند. شکایت هایی نیز در خصوص بیمارانی شده که به خوبی با آنان برخورد نمی گردد و همچنین بعضی کارکنان درمانی در آمریکا نگران هستند که اگر درباره مسائل صحبت نمایند، مجازات خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1054

به "خانه های سالمندان آمریکا؛ مرکز شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های سالمندان آمریکا؛ مرکز شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید