خبرنگاران افزایش شمار بستری همزمان مبتلایان کرونا در استان اردبیل به 182 نفر

به گزارش لیتن، اردبیل- خبرنگاران- شرایط شکننده شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که در ادامه این شرایط، شمار بستری همزمان مبتلایان کرونا در این استان به 182 نفر افزایش یافته است.

خبرنگاران افزایش شمار بستری همزمان مبتلایان کرونا در استان اردبیل به 182 نفر

به گزارش خبرنگاران، شمار بستری همزمان مبتلایان کووید.19 در استان اردبیل طی سه هفته اخیر از 130 نفر به 182 نفر افزایش یافته که با توجه به جمعیت استان، رقم بالایی محسوب می گردد و نشان می دهد که آمار مبتلایان کرونا در این استان با شیب تندی در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز یکشنبه خاطرنشان کرد: با بستری شدن 32 مبتلای جدید در شبانه روز گذشته 2 نفر از مبتلایان به کووید.19 نیز جان باختند.

دکتر شهرام حبیب زاده با اشاره به بستری شدن 45 نفر از مبتلایان در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان، شمار جان باختگان کرونا در استان اردبیل را از ابتدای شیوع این بیماری تا به امروز یک هزار و 448 نفر خاطرنشان کرد.

به گفته وی، تا به امروز 20 نفر مبتلا به کرونای انگلیسی نیز در استان اردبیل شناسایی شده است.

بنا به اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم اکنون کل این استان در زمینه شیوع کرونا در شرایط آبی و چهار شهرستان اردبیل، خلخال، مشگین شهر و پارس آباد در شرایط زرد قرار دارند.

دکتر حبیب زاده اعلام کرد: هشت شهرستان بیله سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی نیز در شرایط آبی (شرایطی بین سفید و زرد) قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه نمود: شرایط این استان در زمینه شیوع کرونا همچنان شکننده بوده و شیوع موج چهارم کرونا با توجه به سفرهای گسترده نوروزی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم احتمال دارد.

به گزارش خبرنگاران، چهار ماه پیش تعداد فوتی های کووید.19 در استان اردبیل در رکودی کم سابقه به 22 نفر فوتی در یک شبانه روز رسیده بود ولی طی سه ماه گذشته 10 بار فوتی های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با 22 فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در 25 آبان ماه با 113 نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با 503 نفر در روز 2 آذرماه به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1602

به "خبرنگاران افزایش شمار بستری همزمان مبتلایان کرونا در استان اردبیل به 182 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش شمار بستری همزمان مبتلایان کرونا در استان اردبیل به 182 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید