خبرنگاران بولتون و دموکرات های آمریکا خواستار تحریم روسیه شدند

به گزارش لیتن، تهران- خبرنگاران- جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا و شماری از دموکرات های کنگره این کشور خواستار تحریم روسیه در صورت درست بودن گزارش همدستی مسکو با گروه طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان شدند.

خبرنگاران بولتون و دموکرات های آمریکا خواستار تحریم روسیه شدند

جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ بامداد چهارشنبه در پیامی توییتری نوشت: اگر گزارش ها مبنی بر اینکه روسیه مبالغی به نیروهای طالبان پرداخت کرده تا نیروهای آمریکایی را در افغانستان بکشند، درست باشد، این کار معادل حمله مستقیم به آمریکایی ها است. ما دستکم باید تحریم های اقتصادی شدیدی را به عنوان بخشی از پاسخی جامع در نظر بگیریم.

همزمان با این درخواست بولتون، خبرگزاری رویترز گزارش داد که سران حزب دموکرات در کنگره آمریکا نیز خواسته مشابهی را مطرح کرده اند. آدام شیف رییس کمیته اطلاعات مجلس کنندگان این کشور خواستار اقدام فوری و تحریم های متناسب علیه روسیه شد.

جو بایدن نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز از نوع مدیریت دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور در قبال این موضوع انتقاد کرد و گفت در صورتی که این گزارش درست باشد، ترامپ در برخورد با آن قصور در انجام وظیفه داشته است.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی نوشت که یک واحد تجسسی روسیه گروه طالبان را تشویق به حمله به نظامیان ائتلاف آمریکایی در افغانستان کرده و برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش نقدی معین کرده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه این گزارش را کذب و بی اساس دانست و گفت: سرویس های اطلاعاتی آمریکا که به ضربه زدن به رییس جمهوری خود ادامه می دهند، باید به اظهارات او در این باره نیز توجه کنند.

رییس جمهوری آمریکا در پیام توییتری در باره گزارش نیویورک تایمز نوشت: هیچ کس به من، مایک پنس معاونم یا مارک میدوز رئیس کارکنان کاخ سفید درباره به اصطلاح حمله به نیروهای ما در افغانستان از طریق روسیه که از سوی منبع ناشناس رسانه اخبار جعلی نیویورک تایمز گزارش شده بود چیزی نگفته است. همه در حال تکذیب آن هستند و حملات زیادی علیه نیروهای ما صورت نگرفته است.

کاخ سفید نیز روز شنبه با رد گزارش نیویورک تایمز در بیانیه ای خاطرنشان کرد که ترامپ در مورد این گزارش هیچ اطلاعی نداشته است.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا نیز گفت: ترامپ و مایک پنس معاون رییس جمهوری در این مورد اطلاعی نداشته اند و گزارش نیویورک تایمز نادرست است.

یک مقام وزارت امورخارجه روسیه در گفت وگو با خبرگزاری دولتی تاس بدون ذکر نام و سمت خود خاطرنشان کرد: مقاله نیویورک تایمز سراسر شایعه است و گویا به سفارش واحدهای تجسسی آمریکا منتشر شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1148

به "خبرنگاران بولتون و دموکرات های آمریکا خواستار تحریم روسیه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بولتون و دموکرات های آمریکا خواستار تحریم روسیه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید