خبرنگاران تشکیل جلسه رییس جمهورتونس با فرماندهان امنیتی درباره ناآرامی های کشورش

به گزارش لیتن، تهران- خبرنگاران- قیس سعید رییس جمهوری تونس با فرماندهان دستگاه های امنیتی برای آنالیز اعتراض های اخیر در بعضی استان های این کشور تشکیل جلسه داد.

خبرنگاران تشکیل جلسه رییس جمهورتونس با فرماندهان امنیتی درباره ناآرامی های کشورش

شبکه المیادین روز دوشنبه با اعلام این خبر به نقل از بعضی منابع اضافه نمود: نیروهای امنیتی تونس در حال تقویت استقرار خود در مناطقی هستند که اخیرا شاهد اعتراضات بوده است.

وزارت دفاع تونس گفت که نیروهای نظامی در پی ناآرامی های اخیر، مقابل مراکز عمومی در شهرهای سلیبانه، القصرین، بنزرت و سوسه مستقر شدند.

بسیاری از شهرهای تونس اخیرا شاهد تظاهرات شبانه در اعتراض به اوضاع مالی و اجتماعی در این کشور است.

رسانه های تونس گفتند که اعتراض ها در 6 شهر از جمله تونس پایتخت و شهر ساحلی سوسه شروع شد.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن صدها معترضی که اقدام به بستن راه ها و آتش زن لاستیک نموده بودند، گاز اشک آور شلیک کردند.

این تظاهرات چند روز پس از سالگرد فرار زین العابدین بن علی رییس جمهوری مخلوع این کشور در تاریخ 14 ژانویه سال 2011 و انقلابی است که یک ماه ادامه داشت.

تونس از شرایط سخت مالی رنج می برد و در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا که تا کنون177 هزار مبتلا و پنج هزار و 616 فوتی داشته است، در تعطیلی کامل بسر می برد.

تونس با گذشت یک دهه از انقلاب سال 2011 میلادی همچنان درگیر ناآرامی های اجتماعی و اختلافات سیاسی است و به رغم تغییر نظام، تغییر قانون اساسی، برگزاری چندین انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، این کشور همچنان درگیر نابسامانی اجتماعی، سیاسی و مالی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1499

به "خبرنگاران تشکیل جلسه رییس جمهورتونس با فرماندهان امنیتی درباره ناآرامی های کشورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تشکیل جلسه رییس جمهورتونس با فرماندهان امنیتی درباره ناآرامی های کشورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید