خبرنگاران توسعه فیبرنوری در شهرستان مهدیشهر 11 میلیارد ریال اعتبار دارد

به گزارش لیتن، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: توسعه فیبر نوری در جهت شهمیرزاد- چاشم در شهرستان مهدیشهر 11 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار دارد.

خبرنگاران توسعه فیبرنوری در شهرستان مهدیشهر 11 میلیارد ریال اعتبار دارد

به گزارش خبرنگاران، سیدیاسر حسن پور روز یکشنبه با اشاره به برنامه ریزی برای اتصال پنج سایت BTS تلفن همراه در راستا شهمیزراد-چاشم و اتصال مرکز مخابراتی چاشم به فیبر نوری از محل اعتبارات USO به رسانه ها اضافه نمود: در پروژه اتصال سایت ها و مراکز مخابراتی محور شهمیرزاد- کمرود 19 روستای این منطقه به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پهن باند برخوردار می شود.

وی با اشاره به اهمیت آماده سازی زیرساخت های فیبر نوری در راستا توسعه، اضافه نمود: قدم اصلی در ایجاد دولت هوشمند تامین زیرساخت یکپارچه ، امن و پایدار است که راه اندازی و اتصال BTS های همراه و مراکز مخابراتی به شبکه فیبر نوری قدم بسیار بزرگی در هوشمندسازی بخش های مختلف از جمله حمل و نقل ، آموزش ، سلامت ، و انرژی به ویژه در روستاها محسوب می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از پایان اجرای گام اول این طرح در آینده نزدیک خبر داد و اضافه نمود: امیداست گام های بعدی این پروژه به سرعت انجام شود تا بستر مناسب برای استفاده مردم از خدمات شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت پهن باند فراهم شود.

360 هزار و 310 مشترک تلفن ثابت و 120 سامانه پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از 95 دفتر خدمات ارتباطی در مناطق روستایی ارائه خدمات می کنند و اکنون یک میلیون و 200 هزار مشترک تلفن همراه در استان وجود دارد که این آمار نشاندهنده توسعه و تقویت زیرساخت ها در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان سمنان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1511

به "خبرنگاران توسعه فیبرنوری در شهرستان مهدیشهر 11 میلیارد ریال اعتبار دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه فیبرنوری در شهرستان مهدیشهر 11 میلیارد ریال اعتبار دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید