خبرنگاران فرستاده سازمان ملل: 200 هزار لیبیایی مجبور به فرار از خانه های خود شدند

به گزارش لیتن، تهران-خبرنگاران- استیفانی ویلیامز فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی روز سه شنبه گفت که طی حدود دو ماه اخیر و از زمان شروع عملیات نیروهای ژنرال حفتر علیه دولت وفاق ملی در طرابلس، 200 هزار لیبیایی مجبور به فرار از خانه های خود شدند.

خبرنگاران فرستاده سازمان ملل: 200 هزار لیبیایی مجبور به فرار از خانه های خود شدند

جهت دریافت خدمات نقاشی کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، ویلیامز اضافه کرد: جنگ و درگیری در مناطق غیرنظامی میان نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و نظامیان وابسته به ژنرال خلیفه حفتر متوقف نشده و در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه از شروع عملیات علیه طرابلس 200 هزار لیبیایی مجبور به فرار از خانه های خود شده اند، توضیح داد: تسلط نیروهای وفاق ملی بر پایگاه الوطیه ممکن است باعث تشدید درگیری و جنگ در کشور گردد.

ویلیامز بار دیگر خواهان برقراری آتش بس کامل در لیبی و توقف حملات به غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی در این کشور شد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در لیبی با تاکید بر محاکمه ناقضان قانون در لیبی، تاکید نمود، ویروس کرونا بر مسائل امنیتی موجود در طرابلس اضافه شده است.

وی با فراخواندن طرف های درگیر در لیبی برای از سرگیری فرایند سیاسی در کشور، گفت: باید طرف های بین المللی و منطقه ای را که باعث تشدید بحران لیبی می شوند تحت فشار قرار داد.

ویلیامز ادامه داد: جنگ در لیبی به سبب مداخله طرف های خارجی دامنه دار خواهد شد و نتایج اسف بار و وخیمی را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: یک میلیون نفر در لیبی به دنبال ادامه جنگ و اوضاع ایجاد شده به دنبال کرونا، احتیاج به یاری های انسانی دارند.

ژنرال خلیفه حفتر در آوریل 2019 (فروردین- اردیبهشت 98) حمله ای را برای تسخیر شهر طرابلس انجام داد و منجر به درگیری شدید و کشته شدن بیش از هزار نفر شد.

همزمان با افزایش درگیری ها در لیبی میان نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای موسوم به ارتش ملی به رهبری ژنرال خلیفه حفتر ترکیه بصورت جدی وارد موضوع لیبی شده و بطور رسمی از دولت فایز السراج در مقابل دولت حامی ژنرال حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی حمایت می نماید.

به همین دلیل آنکارا میخواهد شبه نظامیانی را از سوریه به لیبی منتقل کند که سازمان ملل پیشتر این موضوع را امری بسیار نگران کننده توصیف کرد.

نیروهای حفتر در آوریل 2019 (فروردین- اردیبهشت 98) برای تسلط بر طرابلس به این شهر حمله کردند که این عملیات منجر به درگیری شدید و کشته شدن بیش از هزار نفر شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1044

به "خبرنگاران فرستاده سازمان ملل: 200 هزار لیبیایی مجبور به فرار از خانه های خود شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرستاده سازمان ملل: 200 هزار لیبیایی مجبور به فرار از خانه های خود شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید