خبرنگاران نماینده مجلس: آب روستاهای خضرآباد تامین شود

به گزارش لیتن، یزد- خبرنگاران- نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر مناطق روستایی بخش خضرآباد مشکل آب دارند که لازم است تامین آن توسط مسوولان پیگیری شود.

خبرنگاران نماینده مجلس: آب روستاهای خضرآباد تامین شود

محمدصالح جوکار در بازدید از پروژه آبرسانی امام حسین(ع) خضرآباد با اشاره به اینکه انجام آن بسیار طولانی شده اضافه کرد: مصوبه آبرسانی مربوط به سال 94 است که تنها آبرسانی به شهر خضرآباد و یک روستا اجرا شده و بقیه روستاها با مشکل آب روبرو هستند.

به گزارش دوشنبه شب دفتر نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، وی ادامه داد: بر اساس اعلام آبفای استان برای تکمیل این پروژه 24 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نماینده مجلس گفت: در حال حاضر هفت میلیارد تومان از این اعتبار موجود است و باید تلاش کنیم که هرچه سریع تر نسبت به تامین اعتبار لازم برای تکمیل پروژه سایر اقدامات را انجام دهیم.

جوکار با بیان اینکه در این زمینه با مسوولان کشوری آّب و فاضلاب جلساتی برگزار می کند ادامه داد: این پروژه باید در اولویت آب و فاضلاب یزد قرار گیرد چرا که کمبود آب مسائل بسیار زیادی برای مردم منطقه به وجود آورده است.

همچنین مدیرعامل آبفا استان یزد با اشاره به اینکه تا به امروز حدود 14 میلیارد تومان هزینه شده گفت: 24 میلیارد تومان به قیمت سال 98 دیگر این پروژه منابع نیاز دارد که قطعا امسال این میزان بیشتر هم هست.

علی اصغر ریاضتی با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه 3.6 میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد شرح داد: با تاکید نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، از طرح های با اولویت کمتر اعتباراتی به این پروژه اختصاص پیدا می کند و بخشداری خضرآباد هم تقبل کرد که یک و نیم میلیارد تومان برای خرید لوله اختصاص دهد.

وی گفت: در مجموع نزدیک به هفت میلیارد تومان اعتبار الان برای این پروژه وجود دارد و در هفته های آینده عملیات اجرایی آن را از سر می گیریم و در صورتی که بتوانیم با کمک نماینده مردم یزد در مجلس، اعتبار دیگری برای پروژه در نظر بگریم، بحث پروژه آب رسانی امام حسین(ع) جزو اولویت های اصلی پروژه های آبفا یزد قرار می گیرد.

خضرآباد با 2 هزار نفر جمعیت جزو شهرستان اشکذر است.

مرکز شهرستان 50 هزار نفری اشکذر در 20 کیلومتری یزد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1246

به "خبرنگاران نماینده مجلس: آب روستاهای خضرآباد تامین شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: آب روستاهای خضرآباد تامین شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید