خبرنگاران 40 نفر در یک جشن عروسی در استان مرکزی به بیماری کووید 19 مبتلا شدند

به گزارش لیتن، اراک - خبرنگاران - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بر رعایت دقیق موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده، 40 نفر در یک جشن عروسی در استان مرکزی به بیماری کووید 19 مبتلا شدند.

خبرنگاران 40 نفر در یک جشن عروسی در استان مرکزی به بیماری کووید 19 مبتلا شدند

دکتر محمد جمالیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: این جشن هفته گذشته دریکی از شهرستان های استان برگزار شده و شرکت کنندگان در آن به دلیل بی توجهی به پروتکل های بهداشتی، بیمار شده و کار درمان آنان در جریان است.

وی اضافه کرد: این روزها شاهد تردد ماشین های عروس در سطح شهر هستیم که این بی توجهی باعث می شود مردم با حضور در تجمع ها به سرعت به ویروس مبتلا شوند بنابراین به همگان توصیه می شود همچنان فاصله اجتماعی را رعایت و از حضور در مکان های شلوغ خودداری کنند.

وی گفت: فعالیت تالارها در استان ممنوع است اما برخی بدون توجه به موازین بهداشتی و دور از چشم بازرسان در منازل جشن برپا می کنند و دامنه گسترش بیماری را توسعه می دهند.

وی با بیان اینکه اکنون فقط 30 تا 35 درصد از مردم این استان پروتکل های بهداشتی در خصوص شیوع ویروس کرونا را رعایت می کنند، گفت: مردم استان در آغاز شیوع بیماری، شیوه نامه بهداشتی را تا 85 درصد رعایت می کردند در حالی که این میزان رعایت در کشور 73 درصد بود.

وی گفت: مردم رعایت شیوه نامه های بهداشتی را رها کرده اند که این بی توجهی نتایج زیانباری به همراه دارد و ممکن است موجب پیک دوباره شیوع ویروس و گسترش بیماری کووید 19 شود.

بر اساس اعلام سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،182 هزار و 545 نفر تا 23 خرداد 99 در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 75 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و 659 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1114

به "خبرنگاران 40 نفر در یک جشن عروسی در استان مرکزی به بیماری کووید 19 مبتلا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 40 نفر در یک جشن عروسی در استان مرکزی به بیماری کووید 19 مبتلا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید