خبرنگاران 630 دستگاه ماشین آلات کشاورزی پارسال در سیستان و بلوچستان واگذار شد

به گزارش لیتن، زاهدان- خبرنگاران- رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 630 دستگاه انواع ماشین آلات کشاورزی در راستای حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی سال گذشته در این استان واگذار شده است.

خبرنگاران 630 دستگاه ماشین آلات کشاورزی پارسال در سیستان و بلوچستان واگذار شد

محمدعلی نیکبخت روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: این ماشین آلات شامل انواع تراکتور بهمراه ادوات، کمباین و دروگر بوده که به بهره برداران بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان واگذار شده است.

وی اضافه نمود: واگذاری این میزان ماشین آلات کشاورزی به کشاورزان در سیستان و بلوچستان بی سابقه بود بطوری که در سال های قبل از آن واگذاری به 200 دستگاه هم نمی رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در سالجاری حدود 80 میلیارد تومان اعتبار برای مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی استان اختصاص یافته است.

وی تاکید نمود: مکانیزاسیون کشاورزی در کاهش هزینه فراوری، مالی کردن فراوری، کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و انجام به موقع عملیات و کاهش ضایعات و مدیریت مصرف نهاده ها نقش اثرگذاری دارد.

به گزارش خبرنگاران سیستان وبلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در فراوری محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.

فراوری محصولات کشاورزی در سیستان وبلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های بعضی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان فراوری 2 بار محصول را دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1685

به "خبرنگاران 630 دستگاه ماشین آلات کشاورزی پارسال در سیستان و بلوچستان واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 630 دستگاه ماشین آلات کشاورزی پارسال در سیستان و بلوچستان واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید