درگیری در أبین با 50 کشته و زخمی

به گزارش لیتن، یک روز پس از اینکه عربستان گفت، دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب این کشور برقراری آتش بس و اجرای توافق ریاض را پذیرفتند، در جریان درگیری های خونین میان ارتش دولت مستعفی و نیروهای شورای انتقالی در استان ابین دست کم 50 تن کشته و زخمی شدند.

درگیری در أبین با 50 کشته و زخمی

به نقل از شبکه العربی الجدید، یک منبع نظامی حامی دولت مستعفی یمن گفت، نیروهای ارتش و گارد ریاست جمهوری با حملات شبه نظامیان شورای انتقالی مورد حمایت امارات در منطقه الشیخ سالم واقع در استان ابین مقابله کردند اما سپس ضد حمله ای انجام شد. در این درگیری ها 35 تن از نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن و نیز 15 تن از نیروهای دولت مستعفی کشته و زخمی شدند.

شورای انتقالی جنوب یمن رسما میزان خسارت های جانی در درگیری های ابین را اعلام ننموده اما سازمان پزشکان بدون مرز که تعدادی از مراکز بهداشتی استان عدن تحت کنترل شورای انتقالی را مدیریت می نماید، توییت کرد، بیش از 20 زخمی را که در درگیری های ابین دچار جراحت شده اند، پذیرش نموده است.

فعالان همپیمان شورای انتقالی هم از کشته شدن 10 تن در این درگیری ها اطلاع دادند.

شورای انتقالی، دولت مستعفی یمن را به نقض آتش بس و شروع حملات به پایگاه های خود متهم می نماید.

نزار هیثم، سخنگوی شورای انتقالی در بیانیه مطبوعاتی گفت، نقض های نیروهای دولت مستعفی فرصت ها برای برقراری صلح را از بین می برد اما این نقض ها شورای انتقالی را از پایبندی به موضع حمایتی خود از کوشش های عربستان و دفاع مشروع در مقابل تهدیدها منصرف نمی نماید.

ائتلاف سعودی در یک اقدام غیرمنتظره روز دوشنبه گفت، دولت مستعفی و شورای انتقالی درخواست آتش بس را پذیرفتند و ائتلاف برای نظارت بر آتش بس ناظرانی در استان ابین مستقر می نماید اما زمان استقرار این نیروها را تعیین نکرد.

علاوه بر این، استان های شمال یمن به ویژه مأرب و البیضا شاهد درگیری های نظامی گسترده میان نیروهای دولت مستعفی و ائتلاف سعودی از یک سو و نیروهای انصارالله از سوی دیگر است.

روز سه شنبه وزارت دفاع دولت مستعفی یمن از کشته شدن ناجی علی حنشل، فرمانده عملیات منطقه سوم نظامی و دو تن از نظامیان دیگر در جریان مقابله با حملات انصارالله به مأرب اطلاع داد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1135

به "درگیری در أبین با 50 کشته و زخمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری در أبین با 50 کشته و زخمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید