دموکرات ها دوباره ترامپ را استیضاح می نمایند

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران، وبگاه بیزینس اینسایدر امروز سه شنبه به نقل از یک منبع مطلع دموکرات در آمریکا خاطرنشان کرد: برخی دموکرات ها در صورت پیروزی دوباره ترامپ وی را استیضاح خواهند کرد؛ به همین دلیل کوشش می نمایند تا کنترل مجلس نمایندگان و سنا را در انتخابات امروز به دست آورند.

دموکرات ها دوباره ترامپ را استیضاح می نمایند

به گزارش وبگاه مذکور، این در حالی است که از سوی دیگر جمهوریخواستار در صددند تا با حفظ رجحان خود در مجلس سنای آمریکا، بتوانند با استیضاح دوم ترامپ مقابله نمایند.

لازم به ذکر است، پیشتر و در جریان پفراینده اوکراین گیت، ترامپ متهم بود که با اعمال فشار به ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی، از وی خواسته بود در راستای اعمال نفوذ در فرایند انتخاباتی 2020، درباره جو بایدن رقیب انتخاباتی از حزب دموکرات تحقیق کند.

دونالد ترامپ، 45 امین رئیس جمهور آمریکا، سومین رئیس جمهوری است که در تاریخ ایالات متحده توسط مجلس نمایندگان مورد استیضاح نهاده شد؛ در تاریخ آمریکا فقط دو رئیس جمهوری، اندرو جانسون و بیل کلینتون، استیضاح شده اند. ولی در ادامه دادرسی استیضاح، مجلس سنا هیچیک از آنها را از کار برکنار نکرده است.

اتهام های ذکرشده علیه دونالد ترامپ در لایحه استیضاح عبارت بودند از سوءاستفاده از قدرت و ممانعت از تحقیقات کنگره؛ این لایحه در مجلس نمایندگان که اکثریت در آن با دموکرات هاست تصویب شد.

برای برکناری رئیس جمهور آمریکا به دو سوم آرای سناتورها احتیاج بود و از آن جایی که جمهوری خواستار اکثریت سنا را در دست داشتند، انتظار هم می رفت که ترامپ تبرئه گردد.

به گزارش روزنامه تلگراف، در این دُور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، علاوه بر معین تکلیف 435 کُرسی مجلس نمایندگان و 35 کرسی از 100 کرسی مجلس سنا، رئیس جمهور در 4 سال آینده آمریکا تعیین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1369

به "دموکرات ها دوباره ترامپ را استیضاح می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دموکرات ها دوباره ترامپ را استیضاح می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید