ملاقات نماینده آمریکا در امور ایران با رافائل گروسی

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران، رابرت اقتصادی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که هم اکنون در وین به سر می برد با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ملاقات و تبادل نظر کرد.

ملاقات نماینده آمریکا در امور ایران با رافائل گروسی

در همین رابطه رافائل گروسی در صفحه توییترش از ملاقات با رابرت اقتصادی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خبر داده و در صفحه توییترش نوشت: تبادل نظری به موقع با راب اقتصادی انجام دادم. آژانس بین المللی انرژی اتمی به فعالیت خود ادامه می دهد و آماده است از چشم انداز فنی بی طرفش از این رایزنی های ادامه دار حمایت کند.

اظهارات گروسی در پی این مطرح می گردد که اقتصادی همراه با نمایندگان کشورهای عضو برجام به منظور شرکت در مذاکراتی پیرامون احیای توافق هسته ای به وسیله بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به پایبندی به این توافق در وین حضور دارد.

وین روز گذشته میزبان نوزدهمین دور از گفتگوهای کمیسیون مشترک برجام بود و قرار است از روز آدینه این گفتگوها از سر گرفته شوند.

در خصوص مذاکرات صورت گرفته در وین، نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که در گفتگوهای غیرمستقیم وین، واشنگتن و تهران با کوشش برای لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی و کاهش سطح غنی سازی اورانیوم از سوی ایران موافقت کردند.

به نوشته این روزنامه، ایالات متحده و ایران به وسیله واسطه ها توافق کردند که دو گروه کاری ایجاد گردد تا هر دو کشور به توافق هسته ای 2015 بازگردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1629

به "ملاقات نماینده آمریکا در امور ایران با رافائل گروسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات نماینده آمریکا در امور ایران با رافائل گروسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید