رضایی: بعد از توافق احتمالی نباید خطای دولت قبل تکرار گردد

به گزارش لیتن، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسیدن به یک توافق دور از فکر نیست، گفت: راه رسیدن به توافق خوب این است که آمریکایی ها از گذشته خود در تعامل با جمهوری اسلامی ایران پند بگیرند و رفتار خود و سیاست خود مبنی بر فشار حداکثری را اصلاح نمایند.

رضایی: بعد از توافق احتمالی نباید خطای دولت قبل تکرار گردد

به گزارش ایسنا، ابراهیم رضایی با اشاره به دور نو مذاکرات وین گفت: در مذاکرات راه حل بسیاری از اختلافات فیمابین تعیین شده و رسیدن به یک توافق دور از فکر نیست، منتها دو موضوع محل اختلاف است؛ اول اینکه آمریکایی ها نسبت به ماندن و اجرای توافق تضمین دهند و اینکه بتوان اقدامات طرفین در توافق را راستی آزمایی کرد.

وی تاکید نمود: تضمین و راستی آزمایی شرط اساسی ایران است. وزیر امور خارجه نیز در جلسه غیرعلنی اخیر مجلس بر پافشاری برای رسیدن به این دو شرط تاکید داشت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شرح داد: راه رسیدن به توافق خوب این است که آمریکایی ها از گذشته خود در تعامل با جمهوری اسلامی ایران پند بگیرند و رفتار و سیاست خود مبنی بر فشار حداکثری را اصلاح نمایند.

رضایی ادامه داد: ما نگاهمان به توافق این است که توافق یک کاتالیزور و تسهیل نماینده شرایط مالی است، نه علت اصلی پیشرفت. حتی اگر به توافق هم برسیم باید شرط اصلی یعنی کوشش برای اقتصاد مقاومتی و پیشرفت درون زا فراموش نگردد.

وی در خاتمه گفت: بعد از توافق احتمالی باید در سیاست خارجی، دیپلماسی مالی متوازن با همسایگان و همه کشور ها مدنظر قرار گیرد، نباید دوباره خطای دولت قبل و جریان غربگرای داخلی فراموش گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2094

به "رضایی: بعد از توافق احتمالی نباید خطای دولت قبل تکرار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایی: بعد از توافق احتمالی نباید خطای دولت قبل تکرار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید