سازمان ملل: آسیا باید وابستگی خود را به زغال سنگ خاتمه دهد

به گزارش لیتن، دبیرکل سازمان ملل در پیامی هشدار داد که کشور های آسیایی باید به وابستگی خود به سوخت زغال سنگ سرانجام دهند.

سازمان ملل: آسیا باید وابستگی خود را به زغال سنگ خاتمه دهد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی بی. بی. سی نیوز، آنتونیو گوترش گفت: کشور های آسیایی باید برای مقابله با تغییرات اقلیمی وابستگی خود را به سوخت زغال سنگ کاهش دهند.

وی اضافه نمود: کشور های این منطقه در میان آسیب پذیرترین کشور ها در برابر گرمای جهانی هستند و ضرورت دارد که در راستای تلاش ها برای مقابله با این معضل جهانی پیشگام باشند.

گوترش با اشاره به نتایج یک مطالعه جدید که به تازگی منتشر شد، گفت: کشور های آسیایی در معرض فزاینده خطر وقوع سیلاب ناشی از تغییرات آب و هوایی هستند و همچنین بر اساس نتایج این مطالعه تغییرات اقلیمی تا سال 2050 میلادی، میلیون ها نفر را در معرض سیلاب های ساحلی قرار می دهد.

در بسیاری از کشور های آسیایی زغال سنگ منبع اصلی تامین انرژی است.

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: لازم است یارانه اختصاصی به سوخت های فسیلی قطع و تاسیس نیروگاه های جدید که سوخت آن ها زغال سنگ است متوقف شود.

گزارش ها نشان می دهند که حتی با کاهش متوسط میزان انتشار گاز های گلخانه ای، شش کشور آسیایی چین، بنگلادش، هند، ویتنام، اندونزی و تایلند که 237 میلیون نفر امروز در این کشور ها زندگی می کنند، تا سال 2050 با خطرات سالانه سیلاب های ساحلی روبرو خواهند شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 645

به "سازمان ملل: آسیا باید وابستگی خود را به زغال سنگ خاتمه دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: آسیا باید وابستگی خود را به زغال سنگ خاتمه دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید