سازمان ملل: برگزیت بدون توافق 16 میلیارد دلار به اقتصاد بریتانیا زیان خواهد زد

به گزارش لیتن، آنکتاد در تازه ترین گزارش خود نسبت به تاثیرات منفی خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا هشدار داده است.

سازمان ملل: برگزیت بدون توافق 16 میلیارد دلار به اقتصاد بریتانیا زیان خواهد زد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آنکتاد روز سه شنبه با انتشار گزارشی هشدار داد: خروج اتحادیه اروپا بدون توافق تجاری می تواند حداقل موجب کاهش 16 میلیارد دلار فروش بریتانیا به اتحادیه اروپا گردد.

در گزارش آنکتاد آمده است: تحقیقات نشان می دهد که برگزیت بدون توافق به ضرر صادرات بریتانیا به اتحادیه اروپا حداقل به میزان 16 میلیارد دلار خواهد بود که این رقم معادل 7 درصد کل صادرات بریتانیا به اتحادیه اروپا است.

به اعتقاد کارشناسان آنکتاد، رقم 16 میلیارد دلار یک برآورد کاملا محافظه کارانه است و تنها شامل افزایش تعرفه های وارداتی اتحادیه اروپا علیه کالاهای انگلیسی خواهد بود. بی شک برگزیت بدون توافق خسارات به مراتب بیشتری بر صادرات و تجارت بریتانیا خواهد داشت چرا که موانع غیر تعرفه ای کنترل های مرزی و اختلال در شبکه های فراوری مشترک اتحادیه اروپا و بریتانیا در این گزارش گنجانده نشده است.

گزارش آنکتاد در شرایطی منتشر شده است که مجلس انگلیس روز سه شنبه به طرحی رای داده است که بر اساس آن قدرت و اختیارات نخست وزیر برای برگزیت به شدت محدود خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 390

به "سازمان ملل: برگزیت بدون توافق 16 میلیارد دلار به اقتصاد بریتانیا زیان خواهد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: برگزیت بدون توافق 16 میلیارد دلار به اقتصاد بریتانیا زیان خواهد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید