سفر وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان به مسکو

به گزارش لیتن، زهراب مناتسکانیان و جیحون بایراموف وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان، برای دومین بار در 10 روز اخیر به منظور مذاکره درباره مناقشه قره باغ به مسکو سفر کردند.

سفر وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان به مسکو

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

خبرگزاری ریانووستی روز چهارشنبه به نقل از آنا ناگدالیان سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان نوشت: زهراب مناتسکانیان وزیر خارجه ارمنستان روز 21 اکتبر (امروز) در جریان ملاقات در مسکو درخصوص آتش بس در منطقه قره باغ مذاکره می نماید.

مناتسکانیان امروز چهارشنبه برای همین منظور به مسکو رفت و قرار است با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ملاقات کند.

رسانه های روسی نیز امروز به نقل از دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کردند که جیحون بایراموف وزیر خارجه آذربایجان برای ملاقات کاری و رایزنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز راهی مسکو شد.

وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز 11 ماه اکتبر در مدت مذاکرات طولانی که با وساطت وزیر خارجه روسیه در مسکو برگزار گردید به توافق برای آتش بس در قره باغ دست یافتند اما این آتش بس بارها از سوی طرف های درگیر نقض شده و دو طرف یکدیگر را به نقض آن متهم کردند.

اوضاع در منطقه قره باغ از ششم مهر (27 سپتامبر) متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به شروع جنگ متهم نموده اند.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواهان سرانجام اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق معین سرنوشت خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1263

به "سفر وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان به مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان به مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید