سیاستمدارهندی: تصویب قانون تبعیض مذهبی برای دورکردن توجه ها از مسائل مالی است

به گزارش لیتن، رئیس حزب سماجوی هند ضمن انتقاد از برخورد دولت با معترضان تصویب قانون جدید اعطای شهروندی آن را سرپوشی روی مسائل مالی دانست.

سیاستمدارهندی: تصویب قانون تبعیض مذهبی برای دورکردن توجه ها از مسائل مالی است

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اندیا تایمز، آکیلش یداو رئیس حزب سماجوی هند، سرکوب شدید مردم معترض از سوی دولت را محکوم کرد.

وی توضیح داد: دولت این بازی پیچیده را به راه اندخته و مردم را به خیابان ها کشانده تا آنها مسائل سنگین مالی موجود را فراموش نمایند.

یداو گفت: افزیش نرخ بیکاری در کشور واقعا نگران نماینده است و ما در وهله ای قرار داریم که اقتصاد در آن عملا نابود شده است.

وی که رئیس یک حزب هندو مذهب است تاکید نمود: همه مردم هند باید در صف معترضان قرار بگیرند وعلیه سیاست های دولت دهلی نو به میدان بیایند.

این سیاستمدار برجسته گفت: سیاست هایی که دولت پیش گرفته تنها فشار را روی یک مذهب خاص نگاه نخواهد داشت و به زودی سایر مذاهب نیز از آن آسیب خواهند دید.

لازم به ذکر است اخیر دولت هند لایحه ای را به نام CAA تصویب نموده است که طبق آن تمام مهاجران خارجی به شرط مسلمان نبودن می توانند تابعیت هندی دریافت نمایند.

تصویب این قانون که طبق نظر بسیاری از احزاب با روح قانون اساسی هند که تبعیض مذهبی را نمی پذیرد کاملا در تنافی است و دولت مودی این اقدام را برای به حاشیه کشاندن اقلیت های هند انجام می دهد.

طبق اعلام منابع رسمی هند حدود 200 میلیون نفر مسلمان دارد که حدود یک ششم جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 707

به "سیاستمدارهندی: تصویب قانون تبعیض مذهبی برای دورکردن توجه ها از مسائل مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاستمدارهندی: تصویب قانون تبعیض مذهبی برای دورکردن توجه ها از مسائل مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید