شکایت از اتوبوسرانی در صدر تماس های 1888 ، 3500 اتوبوس فرسوده در تهران؛ کمبود سه هزار دستگاه

به گزارش لیتن، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تهران به 9 هزار دستگاه اتوبوس احتیاج دارد که باید سه هزار دستگاه برای کسری ناوگان فعلی تأمین گردد. از 6 هزار دستگاه اتوبوسی که در تهران وجود دارد، سه هزار و 500 دستگاه اتوبوس فرسوده هستند.

شکایت از اتوبوسرانی در صدر تماس های 1888 ، 3500 اتوبوس فرسوده در تهران؛ کمبود سه هزار دستگاه

از وبلاگ سلماس رایانه دیدن فرمایید.

به گزارش لیتن به نقل از شهرنوشت، اکثریت و مهم ترین موضوعات ترافیکی مورد هدایت و برطرف ابهام شهروندان در تماس با سامانه 1888 در 8 ماهه اول سال 1398، راجع به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران است. تأخیر اتوبوس بخش خصوصی با 3 هزار و 631 تماس، عملکرد نامناسب راننده اتوبوس خصوصی با هزار و 404 تماس، کمبود اتوبوس بخش خصوصی با هزار و 14 تماس، برخورد نامناسب با مسافر در اتوبوس خصوصی با 858 تماس، تأخیر اتوبوس عمومی با 683 تماس، ایستگاه های اتوبوس خصوصی با 629 تماس و فرسوده و خراب بودن اتوبوس خصوصی با 532 تماس جزو هدایت و ابهامات شهروندان بوده اند.

بر اساس آمار منتشر شده، در 8 ماه اول سال 1398 نسبت به سال گذشته، برخورد مسافر 31 درصد، تأخیر اتوبوس بخش خصوصی 80 درصد و برخورد مسافر در اتوبوس نیز 57 درصد کاهش داشته است.

در همین رابطه، پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: ناوگان اتوبوسرانی مسئولیت جابه جایی سه میلیون جمعیت به صورت روزانه را برعهده دارد؛ یعنی رانندگات شرکت واحد در روز با سه میلیون شهروند ارتباط چشمی و بعضا مستقیم دارند.

وی توضیح داد: مسافر اتوبوس نسبت به مسافر مترو با راننده ارتباط بیشتری دارد چراکه در مترو کسی راهور قطار را نمی بیند. در نتیجه رفتار و حرکات رانندگان اتوبوسرانی زیر ذره بین شهروندان می رود. گاهی اوقات فشار کار و مشکلاتی که همکارانم در بخش خصوصی با آن روبرو هستند موجب ایجاد چنین برخوردهایی می گردد که صد البته نباید چنین اتفاقاتی رخ دهد. اگر از راننده اتوبوس تخلفی سر بزند با آموزش و برگزاری جلساتی تحت عنوان جلسات رسیدگی به تنبیهات، شرایطی فراهم می گردد که به صورت تقریبی دیگر آن راننده تخلف خود را تکرار نمی نماید.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، کلیه رانندگانی که وارد بخش حوزه حمل و نقل می شوند باید در دانشگاه خواجه نصیر 18 ساعت کلاس های تئوری و 4 ساعت کلاس های سیمیناتور را بگذرانند. این آموزش ها هر دو سال یک بار تکرار و بروشورهای آموزشی میان رانندگان توزیع می گردد.

سنندجی در خصوص علت برخورد مسافران و رانندگان، گفت: یکی از دلایل مهمی که موجب این اتفاق به خصوص در بخش خصوصی می گردد، نبود محافظ جداکننده راننده از مسافران است؛ در بخش اتوبوس های تندرو ارتباط راننده با مسافران به علت محافظ محدود است. در اتوبوس های بخش خصوصی بیشترین مشکل بر سر پرداخت هزینه است. در اتوبوس های تندرو، مسافر قبل از ورود به ایستگاه با کارت هزینه خود را پرداخت می نماید اما در بخش خصوصی مسافر بعد از پیاده شدن از اتوبوس باید کارت خود را بزند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا بعد از افزایش نرخ قیمت بنزین آمار مسافران در حوزه اتوبوسرانی افزایش پیدا نموده یا نه، شرح داد: باید کمی تأمل کرد تا آمارها تجزیه و تحلیل شوند. اما در خطوط 1، 2، 4 و 7 افزایش مسافر به طور کامل محسوس است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه ناوگان فعلی جوابگوی افزایش مسافر نیست، توضیح داد: تهران به 9 هزار دستگاه اتوبوس احتیاج دارد که باید سه هزار دستگاه برای کسری ناوگان فعلی تأمین گردد. از 6 هزار دستگاه اتوبوسی که در تهران وجود دارد، سه هزار و 500 دستگاه اتوبوس فرسوده هستند. امیدوارم که نوسازی ناوگان اتوبوسرانی هرچه زودتر انجام و کمبودها جبران شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 720

به "شکایت از اتوبوسرانی در صدر تماس های 1888 ، 3500 اتوبوس فرسوده در تهران؛ کمبود سه هزار دستگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت از اتوبوسرانی در صدر تماس های 1888 ، 3500 اتوبوس فرسوده در تهران؛ کمبود سه هزار دستگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید