شیعیان پاکستان سالروز میلاد منجی عالم بشریت را جشن گرفتند

به گزارش لیتن، اسلام آباد - خبرنگاران - شیعیان پاکستان و ایرانیان مقیم این کشور همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان که در میان مسلمانان اهل سنت پاکستان به شب برات مشهور است؛ سالروز ولادت فرخنده حضرت صاحب الزمان (عج) منجی عالم بشریت را جشن گرفتند.

شیعیان پاکستان سالروز میلاد منجی عالم بشریت را جشن گرفتند

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار خبرنگاران از اسلام آباد ، جامعه شیعه پاکستان سال جاری نیز در نیمه ماه شعبان مانند هر سال در شهرهای مختلف این کشور از جمله اسلام آباد، لاهور، کراچی، کویته، پیشاور، حیدرآباد، اسکردو، گلگیت، فیصل آباد و کشمیر در مساجد و حسینیه ها حضور یافته و برای فرج و ظهور دوازدهمین امام خود دعا کردند.

پیروان عصمت و طهارت شب گذشته در مرکز شیعیان اثنی عشری، مکتب امام صادق (ع)، حسینیه زینبیه (س) و جامعه امامیه در شهرهای اسلام آباد و راولپندی با برگزاری آیین های پر شور سالروز ولادت حضرت مهدی موعود (عج) را جشن دریافتد و این آیین ها امشب نیز ادامه خواهد داشت.

سخنرانان در این آیین ها ضمن تشریح مبانی فکری و نگاه شیعیان در امر مهدویت ، دست به دعا برای سلامتی امام زمان (عج) رو به آسمان بلند کردند و از تمام گروه های شیعی این کشور خواستند تا با توجه به عنایات خاص آن امام حاضر وحدت و یکپارچگی را سرلوحه همه شئونات فکری و رفتاری خود قرار دهند.

ایرانیان مقیم اسلام آباد نیز شنبه شب در مسجد مجتمع مسکونی سفارت جمهوری اسلامی ایران با حضور معاون سفارت کشورمان در پاکستان ، روسای نهادهای ایرانی مقیم و کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران بهمراه خانواده آنان ، این عید بزرگ را جشن دریافتد و برای تعجیل در ظهور دعا کردند.

خانه های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهرهای اسلام آباد، راولپندی، لاهور، پیشاور، کویته، کراچی و حیدرآباد پاکستان نیز مراسم های جشن و سرور به مناسبت این عید بشری برگزار کردند.

همزمان با شیعیان، مسلمانان اهل تسنن پاکستان نیز در جای جای این کشور نیمه شعبان را با که به عنوان شب برات می نامند ، بزرگداشته و این شب را با عبادت و راز و احتیاج با معبود سپری کردند.

مردم پاکستان بر اساس باورهای دینی خود در شب نیمه شعبان برای حضور بر مزار عزیزان از دست رفته خود اهتمام می ورزند و حضور در قبرستان را در شب نیمه شعبان از سنت های پیامبر مکرم اسلام (ص) می دانند.

مسلمانان پاکستانی روز بعد از شب برات ، یعنی روز نیمه شعبان را هم مهم می دانند و چون طبق روایات روزه دریافت در این روز را مستحب می دانند ، اغلب مردم در این روز روزه هستند.

در شهر های بزرگ مانند راولپندی، لاهور و کراچی پاکستان محافل جشن در شب و روز نیمه شعبان برگزار می گردد و مردم در مساجد و سواحل رود خانه ها عبادت می نمایند و به پخش نذری و شیرینی و تزیین خیابان ها و کوچه ها می پردازند.

آساق*274**1104**

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 223

به "شیعیان پاکستان سالروز میلاد منجی عالم بشریت را جشن گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیعیان پاکستان سالروز میلاد منجی عالم بشریت را جشن گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید