صادرات لباس های تب نمای نانویی ایرانی

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت دانش بنیان تولید کننده منسوجات اقدام به صادرات لباس تب نمای نوزاد حاوی نانوذرات با خاصیت آنتی باکتریال کرده است. این شرکت اخیرا گواهی نانومقیاس را نیز برای این محصول دریافت کرده است.

صادرات لباس های تب نمای نانویی ایرانی

رحیم حجتی؛ مدیرعامل شرکت گفت: سال جاری 100 هزار یورو از این لباس های تب نما به کویت و 30 هزار یورو نیز به عمان صادر کرده ایم. تعداد محدودی نیز در حد 15 هزار دلار به عراق صادر شده است.

وی افزود: البته این تازه اول کار است ما هنوز ظرفیت تولید محدودی داریم به طوری که روزانه 600 دست از این لباس ها تولید می شود.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش ظرفیت تولید این لباس ها هستیم گفت: تب در بچه ها بسیار خطرناک بوده و در صورت کنترل نشدن می تواند آسیب های جبران ناپذیری به کودک وارد کند. از زمانی که کودک بیمار شده و دمای بدن او بالا می رود تشخیص زودهنگام تب ضروری است؛ از این رو ما اقدام به تولید پیراهن، کلاه و جوراب نانویی کردیم که تب نما است به این معنا که در صورت افزایش دمای بدن از 37 درجه به بالا، شروع به تغییر رنگ می کند.

وی ادامه داد: در لباس های پسرانه رنگ لباس از آبی به سفید و در لباس های دخترانه از رنگ صورتی به سفید تغییر رنگ ایجاد می شود. با این کار والدین به سرعت متوجه بروز تب در فرزند می شوند و اقدامات پزشکی لازم برای کنترل تب صورت می گیرد. به دلیل وجود ترکیبات کیتوسان و سیلیکا، خواص آنتی باکتریال در این لباس ها ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 479

به "صادرات لباس های تب نمای نانویی ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات لباس های تب نمای نانویی ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید