عراقچی: هیات ها ممکن است بار دیگر برای مشورت به کشورهایشان برگردند

به گزارش لیتن، تهران (پانا) - معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه شخصا مطمئن نیستم در این دوره از مذاکرات به جمع بندی برسیم، گفت ممکن است لازم باشد هیات ها یک بار دیگر برای مشورت های بیشتر به کشورهایشان مراجعه نمایند.هرچند هنوز در این باره تصمیم قطعی گرفته نشده است.

عراقچی: هیات ها ممکن است بار دیگر برای مشورت به کشورهایشان برگردند

سید عباس عراقچی درباره فرایند مذاکرات در وین گفت: یک هفته است که در وین مذاکرات را دنبال می کنیم. مذاکرات خیلی پیچیدگی های زیادی دارد. به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم. فکر می کنیم پیشرفت های خوبی تا کنون داشتیم و جهت خوبی را طی کردیم.

وی با بیان اینکه الان در نقطه ای هستیم که درباره اختلافات بارزی که وجود دارد به آنها پرداخته می گردد، گفت: متن ها تهیه شده است. مقدار زیادی از متون آماده است ولی مسائل اختلافی تحت آنالیز است. جلسات فشرده زیادی را این روزها برگزار کردیم. من امروز جلسه سه جانبه ای با روسیه و چین داشتم.

رییس هیات مذاکره نماینده ایران با اشاره به دیگر دیدارهای امروز خود توضیح داد: هماهنگی های خوبی بین ما، روسیه و چین وجود دارد. همچنین جلسه چهارجانبه دیگری با سه کشور اروپایی داشتیم. جلسات کارشناسی به همین ترتیب ادامه دارد.

عراقچی با تاکید بر اینکه جهت خوبی تا به امروز طی شده است، اظهار داشت: اینکه در این دوره به جمع بندی برسیم، شخصا مطمئن نیستم. با این حال به کوشش های خود ادامه می دهیم. ممکن است هیات ها لازم باشد یک بار دیگر برای مشورت های بیشتر به کشورهایشان مراجعه نمایند. هنوز در این باره تصمیم قطعی گرفته نشده است.

وی ادامه داد: ظرف دو، سه روز آینده کار را ادامه خواهیم داد ولی شخصا هنوز مطمئن نیستم مذاکرات در این دور به پایان برسد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا جلسه کمیسیون مشترک برجام مجددا تشکیل خواهد شد، ابراز داشت: معمول کار ما این است که همواره مذاکرات با یک دور کمیسیون مشترک، آغاز گردد و با یک جلسه کمیسیون مشترک، کار را جمع بندی نموده و پایان دهیم.

عراقچی با بیان اینکه بحث های اصلی در جلسات دو، سه و چندجانبه مطرح می گردد، مطرح نمود: در همه سطوح با یکدیگر دیدار و صحبت می کنیم ولی اگر قرار باشد به این دوره مذاکرات پایان داده می گردد به وسیله جلسه جمع بندی کمیسیون مشترک خواهد بود ولی هنوز زود است قضاوت کنیم در چه روزی و در چه مقطعی به این نقطه برسیم. کوشش برای اینکه هرچه سریعتر به جمع بندی نهایی برسیم ادامه دارد و باید ببینیم چه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1715

به "عراقچی: هیات ها ممکن است بار دیگر برای مشورت به کشورهایشان برگردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی: هیات ها ممکن است بار دیگر برای مشورت به کشورهایشان برگردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید