عراق، تاکید نمایندگان بر ضرورت توقف اقدامات خصمانه آمریکا علیه عراقی ها

به گزارش لیتن، نمایندگان مجلس عراق ضمن تاکید بر ضرورت توقف اقدامات آمریکا در اعمال تحریم علیه فالح الفیاض بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی از این کشور اصرار کردند.

عراق، تاکید نمایندگان بر ضرورت توقف اقدامات خصمانه آمریکا علیه عراقی ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المعلومه، نمایندگان مجلس عراق با درخواست از دولت برای عمل کردن به مسئولیت خود در قبال اقدامات تحریک آمیز آمریکا در تحریم شخصیت ها و مسئولان عراقی بر ضرورت اجرایی شدن مصوبه خروج نظامیان آمریکایی تاکید نمودند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مختار الموسوی عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق اعلام کرد: دولت مسئول ادامه اقدامات تحریک آمیز آمریکا مربوط به تحریم نمادهای ملی است، اقدامات آمریکا به مثابه دخالت در امور داخلی عراق است.

از سوی دیگر فاضل جابر نماینده ائتلاف فتح در مجلس عراق بر ضرورت سرانجام دادن به حضور نظامیان آمریکایی در عراق تاکید نمود و از دولت عراق خواست که به مسئولیت خود در قبال اجرایی کردن مصوبه مجلس مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از عراق، عمل کند.

کاطع الرکابی نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق هم اعلام کرد: دولت عراق باید اقداماتی به منظور توقف دخالت خارجی و تحرکاتی که هر از گاهی از سوی نظامیان آمریکایی رخ می دهد، انجام دهد و مصوبه مجلس عراق مبنی بر خروج این نظامیان را اجرایی کند.

یادآور می گردد که وزارت خزانه داری آمریکا اخیرا بر دامنه تحرکات خود علیه سازمان حشد شعبی عراق افزوده است و فالح الفیاض رئیس آن را در فهرست تحریم قرار داده است.

نظامیان آمریکایی در عراق علاوه بر اینکه بدون مجوز بغداد به تحرکات بی ثبات کننده در عراق دست می زنند و مایه ترس و وحشت مردم عراق شده است با وجود مصوبه مجلس عراق در اوایل سال 2020 همچنان در عراق حضور دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1490

به "عراق، تاکید نمایندگان بر ضرورت توقف اقدامات خصمانه آمریکا علیه عراقی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، تاکید نمایندگان بر ضرورت توقف اقدامات خصمانه آمریکا علیه عراقی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید