فارس من، توضیحات رئیس سازمان سنجش درباره برگزاری کنکور نظام قدیم

به گزارش لیتن، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: موضوع برگزاری کنکور نظام قدیم تا سال 99 مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو است و این زمان دیگر قابل تمدید نیست.

فارس من، توضیحات رئیس سازمان سنجش درباره برگزاری کنکور نظام قدیم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، نیمه اول سال جاری بود که بعضی داوطلبان کنکور در ارتباط با سامانه فارس من، خواهان حق انتخاب سوالات برای داوطلبان نظام قدیم در کنکور 99 شدند.

گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران این موضوع را به جد در دستور کار قرار داد تا اینکه موضوع به خاتمه رسید و ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از ارائه حق انتخاب به داوطلبان نظام قدیم پس از برگزاری جلسه سنجش و پذیرش دانشجو اطلاع داد.

خدایی در مردادماه سال جاری گفت: در جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مسأله حق انتخاب نظام امتحانی داوطلبان در کنکور 99 آنالیز و مقرر شد که داوطلبان سال 99 در نظام انتخابی مختار باشند، براین اساس داوطلبان کنکور 99 که در نظام قدیم آموزش متوسطه تحصیل نموده اند می توانند دروس نظام قدیم یا جدید آموزش متوسطه را در کنکور امتحان دهند و این مسأله بستگی به تمایل داوطلبان دارد.

حالا در پیامی جدید، داوطلبان کنکور دوباره خواهان برگزاری کنکور نظام قدیم تا سال 1400 شدند.

این داوطلبان اعلام کردند: مسلما به علت محدود بودن ظرفیت رشته محل های پرطرفدار عده کثیری از جمع چند صدهزار نفری داوطلبان نظام قدیم پشت کنکور خواهند ماند که باید در کنکور 1400 شرکت نمایند، اگر کنکور 1400 فقط بامنابع نظام جدید برگزار گردد این گروه عظیم مجبور خواهند بود دوباره منابع جدید تهیه نمایند که با وضع معیشتی موجود در جامعه این مسأله بسیار سخت است، لذا از مسؤولان خواهانیم کنکور نظام قدیم را تا سال 1400 ادامه دهند.

این مسأله را از ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور پیگیری کردیم.

خدایی با بیان اینکه مصوبه شورای سنجش و پذیرش بر این مبناست که سال جاری آخرین سال برگزاری کنکور نظام قدیم است، گفت: این موضوع بسیار مورد بحث قرار گرفته و طراحی سؤال برای نظام قدیمی ها یک سال تمدید شد و در سال 99 هم این کار انجام می گردد اما دیگر قابل تمدید نیست.

وی اضافه نمود: دو سال برای برگزاری کنکور نظام قدیم کفایت می نماید و به داوطلبان هم از یک سال پیش اطلاع رسانی شده و می توانند بر این مبنا برنامه ریزی نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 814

به "فارس من، توضیحات رئیس سازمان سنجش درباره برگزاری کنکور نظام قدیم" امتیاز دهید

6 کاربر به "فارس من، توضیحات رئیس سازمان سنجش درباره برگزاری کنکور نظام قدیم" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، توضیحات رئیس سازمان سنجش درباره برگزاری کنکور نظام قدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید