قطع اینترنت موبایل در اعتراضات کشاورزان هندی

به گزارش لیتن، هند همزمان با شروع اعتصاب غذای یک روزه صدها کشاورز معترض، خدمات اینترنت موبایل را در چندین منطقه در اطراف شهر دهلی نو قطع کرد.

قطع اینترنت موبایل در اعتراضات کشاورزان هندی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

دهها هزار کشاورز هندی که به قوانین جدید کشاورزی معترض هستند و می گویند این قوانین به نفع خریداران خصوصی عظیم و به ضرر تولیدنمایندگان مواد غذایی است، بیش از دو ماه است در محلهای اعتراض در حومه پایتخت هند مستقر شده اند.

در محل اصلی تجمع کشاورزان در نزدیکی روستای سینگو در حومه شمالی دهلی نو، روز شنبه حضور نیروهای پلیس همزمان با ورود صدها تراکتور از ایالت هاریانا، افزایش یافت.

ماهش سینگ، کشاورز 65 ساله از ایالت هاریانا که یکی از دو مرکز اصلی اعتراضات کشاورزان است، به رویترز گفت: بسیاری از گروههای کشاورزی از شب گذشته به محل اعتراض پیوسته اند و آماده اند تا حمایتشان را نشان دهند و انتظار می رود کشاورزان بیشتری در دو روز آینده وارد شوند.

وزارت کشور هند روز شنبه اعلام نمود خدمات اینترنت در سه منطقه در حومه دهلی نو که اعتراضات برگزار می گردد تا ساعت 11 بعدازظهر روز یکشنبه قطع خواهد بود تا امنیت عمومی حفظ گردد.

مقامات هندی اغلب خدمات اینترنتی را در هنگام وقوع ناآرامی قطع می نمایند اما این اقدام در پایتخت هند غیرمعمول محسوب می گردد.

حدود نیمی از جمعیت یک میلیارد و 300 میلیون نفری هند به کشاورزی اشتغال دارند و ناآرامی در میان 150 میلیون کشاورز زمین دار، یکی از عظیمترین چالشهای دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند از زمان به قدرت رسیدن در سال 2014 تا به امروز است.

یازده دور مذاکرات میان اتحادیه های کشاورزی و دولت به نتیجه نرسیده است. دولت پیشنهاد نموده است این قوانین را به مدت 18 ماه مسکوت کند اما کشاورزان می گویند تا لغو کامل این قوانین، از اعتراض دست نخواهند کشید.

بر اساس گزارش رویترز، راهپیمایی تراکتوری کشاورزان سه شنبه هفته گذشته در سالگرد روز جمهوری پس از این که بعضی از معترضان از راستا معین شده خارج شده و پلاکاردها را تخریب کردند و با پلیس درگیر شدند، به خشونت گرایید. درگیریهای پراکنده میان معترضان، پلیس و گروههایی که شعارهای ضدکشاورزان سر می دهند از آن موقع به دفعات رخ داده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1469

به "قطع اینترنت موبایل در اعتراضات کشاورزان هندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع اینترنت موبایل در اعتراضات کشاورزان هندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید