موشک های نقطه زن چین و عرصه تنگ آمریکا در آسیا-اقیانوسیه

به گزارش لیتن، یک اندیشکده آمریکایی تأکید نموده موشک های دوربرد نقطه زن ارتش چین مجال حرکت آزادنه آمریکا در منطقه آسیا - اقیانوسیه را گرفته است.

موشک های نقطه زن چین و عرصه تنگ آمریکا در آسیا-اقیانوسیه

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک اندیشکده آمریکایی مستقر در سیدنی اعلام نموده زرادخانه روبه گسترش موشک های دوربرد و نقطه زن چین در منطقه آسیا - اقیانوسیه مجال خودنمایی از حضور نظامی آمریکا را گرفته است.

بر اساس گزارش اندیشکده مرکز مطالعات ایالات متحده در دانشگاه سیدنی این موشک ها تهدیدی جدی برای آمریکا و همپیمانان آن، پایگاه های آمریکا و تأسیسات نظامی همپیمانان آن در منطقه غرب اقیانوسیه محسوب می شوند.

این اندیشکده در گزارش خود که روز دوشنبه منتشر شده تأکید می نماید تأسیسات آمریکا و همپیمانان آن در منطقه در ساعات اولیه درگیری احتاقتصادی با حملات دقیق موشک های چین، بی استفاده خواهند شد.

این گزارش تأکید می نماید موشک های چین می توانند قابلیت آمریکا برای حرکت آزادانه نیروهای آن در منطقه آسیا - اقیانوسیه را به چالش بکشند.

اندیشکده مذکور به استرالیا توصیه می نماید به عنوان یک کشور همپیمان آمریکا در منطقه ذخایر موشکی خود را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، بودجه دفاعی آمریکا در دهه آینده احتمالاً نتواند نیازهای راهبرد دفاع ملی را به دلیل فشارهای سیاسی، اقتصادی و داخلی برآورده کند.

این فشارها از هم اکنون خود را نمایان نموده و بودجه دفاعی آمریکا چند سالی است با تأخیر در تصویب روبه رو می گردد. ناکامی کنگره در تصویب بودجه های مربوط موجب شده قابلیت پنتاگون برای اختصاص منابع و برنامه ریزی طولانی مدت به شکل چشمگیری آسیب ببیند.

استرالیا به علت نگرانی های امنیتی، مانع از آن شده است که شرکت هواوی چین تجهیزات مخابراتی نسل پنجم را در این کشور عرضه کند. استرالیا همچنین به دنبال مقابله با نفوذ چین در جزایر واقع در جنوب اقیانوس آرام است.

گزارش اندیشکده آمریکایی در حالی منتشر شده که مارک اسپر رئیس پنتاگون اخیراً از طرح آمریکا برای استقرار موشک در منطقه آسیا - اقیانوسیه خبر داده بود.

وزیر دفاع آمریکا در سفر اخیر خود در سیدنی بیان کرد: آمریکا باید هرچه زودتر برای استقرار موشک های میان برد متعارف (غیرهسته ای) با قابلیت های پیشرفته در منطقه آسیا - اقیانوسیه اقدام کند.

البته اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا به این طرح آمریکا اعتراض و بیان کرد که کشورش میزبان موشک های میان برد آمریکا نخواهد بود.

آمریکا به بهانه مقابله با نفوذ چین در منطقه آسیا - اقیانوسیه میخواهد حضور نظامی خود را گسترش دهد.

جان ریچاردسون فرمانده عملیات دریایی ارتش آمریکا اردیبهشت ماه از کشورهای جنوب شرق آسیا به ویژه استرالیا و ژاپن خواسته بود تا به آنچه نظامی گری چین در دریای جنوبی چین عنوان نموده است، به طور مناسب پاسخ دهند. وی علناً این کشورها را به اقدام مقابل چین تشویق نموده بود.

پکن نیز بارها واشنگتن را به اتخاذ اقدامات تحریک آمیز در دریای جنوبی چین متهم نموده و به ایالات متحده درباره اعزام کشتی ها و هواپیماهای جنگنده به منطقه هشدار داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 326

به "موشک های نقطه زن چین و عرصه تنگ آمریکا در آسیا-اقیانوسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک های نقطه زن چین و عرصه تنگ آمریکا در آسیا-اقیانوسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید