نجیب رزاق و وزیر دارایی اش به خیانت در امانت متهم شدند

به گزارش لیتن، نخست وزیر سابق مالزی و وزیر دارایی اش امروز (پنج شنبه) با شش اتهام خیانت در امانت روبه رو شدند.

نجیب رزاق و وزیر دارایی اش به خیانت در امانت متهم شدند

به گزارش خبرنگاران، نجیب رزاق نخست وزیر سابق مالزی امروز در دادگاهی در کوآلالامپور حاضر شد و با شش فقره اتهام مربوط به خیانت در امانت در خصوص 1.59 میلیارد دلار بودجه دولتی که برای اهداف غیرقانونی استفاده شده اند روبرو شد. وی در خصوص تمامی این اتهامات ابراز بی گناهی کرد.

با تفهیم این شش اتهام، تعداد کل اتهامات علیه نجیب رزاق به 38 فقره می رسد که در حال حاضر در خصوص چندین اتهام مرتبط با تقلب، فساد و پولشویی مرتبط با رسوایی 1MBB ابراز بی گناهی نموده است؛ رسوایی که بزرگترین رسوایی در تاریخ مالزی توصیف شده است.

دادستان ها مدعی هستند که میلیاردها دلار اختلاس شده و به صورت افراطی در سراسر دنیا برای خرید املاک لوکس، یک قایق تفریحی شخصی، فیلم های هالیوود و خریدهای گزاف خرج شده اند.

نجیب رزاق پیشتر خود را از تمامی این اشتباهات و اتهام ها مبری کرد اما دولت جدید به رهبری ماهاتیر محمد مجددا تحقیقات در خصوص این رسوایی را شروع کرد و منجر به بازداشت تعدادی از افراد شد.

ایروان سریگار وزیر دارایی سابق مالزی نیز به همراه نجیب رزاق امروز تفهیم اتهام شد.

شفیع عبدالله وکیل نجیب رزاق در دادگاه اتهامات وارده را بی رحمانه توصیف کرد و گفت: ما در تلاشیم تا از نجیب رزاق دفاع کنیم.

این اتهامات جدید یک ماه پس از آن مطرح شدند که نجیب با 25 فقره اتهام در ارتباط با یک مبلغ 681 میلیون دلاری که در حساب بانکی شخصی اش پیدا شده روبرو شد.

روسمه منصور، همسر نجیب رزاق نیز در ماه جاری میلادی در خصوص 17 اتهام مربوط به پولشویی در ارتباط با تحقیقات رسوایی 1MBB ابراز بی گناهی کرد.

تمامی اتهامات جدید علیه نجیب رزاق می تواند وی را با دو تا 20 سال حبس روبرو کند. اگر نجیب رزاق گناهکار شناخته گردد به خاطر 32 اتهام قبلی اش با بیش از 200 سال حبس و جریمه ای برابر با ده ها میلیون دلار روبرو خواهد شد.

قرار است نجیب رزاق برای تمامی این اتهامات دادگاهی گردد و تاریخ نخستین دادگاهی اش برای فوریه سال 2019 میلادی معین شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 116

به "نجیب رزاق و وزیر دارایی اش به خیانت در امانت متهم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجیب رزاق و وزیر دارایی اش به خیانت در امانت متهم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید