نشست فوق العاده اتحادیه اروپا درباره توافق برگزیت

به گزارش لیتن، یک شبکه خبری از تصمیم اتحادیه اروپا برای برگزاری یک نشست فوق العاده جدید درباره توافق برگزیت خبر داده است.

نشست فوق العاده اتحادیه اروپا درباره توافق برگزیت

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه بی بی سی امروز سه شنبه اظهار داشت: اتحادیه اروپا در حال آنالیز یک نشست فوق العاده جدید برای دستیابی به توافق برگزیت است.

بر اساس این گزارش، نشست اتحادیه اروپا درباره برگزیت قرار است تا انتها ماه جاری میلادی برگزار گردد.

سخنگوی جانسون: نخست وزیر انگلیس استعفا نخواهد نمود

همچنین سخنگوی نخست وزیر انگلیس تاکید نموده است که بوریس جانسون حتی اگر مجلس هم برنامه های دولت لندن را رد کند، از سمتش کناره گیری نخواهد نمود.

بوریس جانسون بارها وعده داده است تا 31 اکتبر انگلیس را با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد نمود.

یک منبع مطلع دفتر نخست وزیری انگلیس نیز گفت: بریتانیا هنوز یک راه طولانی برای دستیابی به توافق نهایی برگزیت با اتحادیه اروپا دارد و روزهای آینده بسیار مهم خواهد بود که آیا لندن قادر به دستیابی به این توافق خواهد بود یا نه.

مذاکرات بریتانیا و اتحادیه اروپا وارد مرحله بسیار فشرده ای شده است. باید دید آیا مقام های ارشد سیاسی دو طرف قادر به شکستن بن بست فعلی در مذاکرات خواهند بود یا نه.

مذاکره کننده ارشد اروپا: دستیابی به توافق برگزیت سخت و سخت تر شده است

میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در اظهاراتی تاکید نمود: توافق بر سر قرارداد برگزیت طی هفته جاری سخت و سخت تر شده ولی هنوز دستیابی به این توافق امکان پذیر است.

این در شرایطی است که وزیر امور اتحادیه اروپای فنلاند بر این باور است که رهبران اروپایی احتمالا درباره تعویق مجدد مهلت برگزیت رایزنی خواهند کرد.

وزرای اتحادیه اروپا برای آخرین آمادگی های نشست رهبران این اتحادیه در لوکزامبورگ گردهم آمده اند. نشست رهبران اروپایی قرار است پنجشنبه و آدینه این هفته در بروکسل برگزار گردد.

پیشنهادات جدید انگلیس درباره برگزیت

شبکه رادیویی آر تی ئی فاش نموده است که بریتانیا امروز سه شنبه پیشنهادات تازه ای را درباره برگزیت ارائه خواهد نمود تا مذاکرات از بن بست خارج گردد.

سردبیر این شبکه رادیویی با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: 2 منبع مطلع تایید نموده اند که مذاکره کنندگان بریتانیایی پیشنهادات جدیدی را در دیدار با مذاکره کنندگان کمیسیون اروپا در بروکسل ارائه خواهند کرد.

دفتر نخست وزیر انگلیس هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 537

به "نشست فوق العاده اتحادیه اروپا درباره توافق برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست فوق العاده اتحادیه اروپا درباره توافق برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید