هرمزگان 28 میلیون دلار به کشور عمان صادرات داشته است

به گزارش لیتن، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از صادرات 94 هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش 28 میلیون دلار به کشور عمان از هرمزگان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

هرمزگان 28 میلیون دلار به کشور عمان صادرات داشته است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از بندرعباس، خلیل قاسمی ظهر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه هیئت تجاری عمانی متشکل از 15 نفر از فعالان اقتصادی و تجاری این کشور، عصر دیروز وارد بندرعباس شده است، گفت: گسترش روابط اقتصادی بین هرمزگان و کشور عمان گام اصلی است.

وی با اشاره به مراودات تجاری استان در دو سال گذشته با کشور عمان گفت: کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، برنامه هایی را در دو سال پیش در راستای گسترش روابط اقتصادی بین هرمزگان و عمان آغاز کرد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به ظرفیت موجود در استان، در راستای معرفی حوزه های مختلف، برنامه هایی برای پذیرش هیئت های تجاری از کشور عمان را در دست اجرا دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان برنامه مدون برای این هیئت را در دو بخش مطرح نمود و گفت: اولویت هیئت تجاری عمانی در حوزه مصالح ساختمانی و محصولات مرتبط با این بخش است که بر این اساس بازدیدهایی از واحدهای تولیدی استان در شهرکهای صنعتی دیده شده است.

وی اضافه کرد: دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی برای ایجاد ارتباط بین تجار عمانی و تولید نمایندگان استانی، نشست رو در رو جهت مذاکره و افزایش مراودات تجاری برای این هیات تدارک دیده است.

قاسمی شرح داد: فعالان اقتصادی استان در حوزه مصالح ساختمانی می توانند با مراجعه به دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی ضمن اعلام آمادگی، جهت مذاکره با هیات عمانی اقدام نمایند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گسترش روابط اقتصادی را گام اصلی این استان با کشور عمان مطرح نمود و ادامه داد: هدف اصلی ما از پذیرش هیات تجاری عمانی، گسترش روابط اقتصادی و تجارت بیشتر با این کشور است.

وی در سرانجام اضافه کرد: در شش ماهه نخست سال جاری 94 هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش 28 میلیون دلار به کشور عمان صادر شده است که در نیمه دوم سال تلاش استان، برای صادرات در بخش خدمات فنی و مهندسی، مصالح ساختمانی و دیگر بخش ها بیشتر خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 589

به "هرمزگان 28 میلیون دلار به کشور عمان صادرات داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرمزگان 28 میلیون دلار به کشور عمان صادرات داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید