همکاری شهرداری و دانشگاه تهران برای ارائه آموزش های کوتاه مدت شهروندی

به گزارش لیتن، رئیس موسسه آموزش عالی علمی-کاربردی شهرداری تهران از همکاری این موسسه با دانشگاه تهران برای برنامه ریزی و ارائه خدمات آموزش های تخصصی ویژه کارکنان شهرداری تهران و شهروندان اطلاع داد.

همکاری شهرداری و دانشگاه تهران برای ارائه آموزش های کوتاه مدت شهروندی

سید رحیم ابوالحسنی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه تهران و موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهرداری تهران اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه قرار است تا علاوه بر آموزش های رسمی و دانشگاهی که برای دانشجویان دوره های علمی و کاربردی برگزار می گردد، دوره های عمومی، تک درس و پودمانی نیز تعریف گردد تا کارکنان شهرداری تهران و شهروندان بتوانند در این دوره ها شرکت نمایند.

وی آموزش های تخصصی کوتاه مدت ویژه کارکنان شهرداری و شهروندان را یکی از موضوعات پیش روی این موسسه در دوره جدید بیان کرد و ادامه داد: شهروندان حقوق و تکالیفی در رابطه با شهروندی خود دارند که این حقوق و تکالیف باید به آنها آموزش داده گردد؛ شهروندان باید یک مشارکت فعال و پویا در شهر داشته باشند و تحقق شعار تهران، شهری برای همه نیازمند همین مشارکت آگاهانه است.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بخشی از توان این موسسه به سمت آموزش های کوتاه مدت شهروندی راهنمایی می گردد، افزود: این موسسه، با توجه به مصوبه اردیبهشت ماه سال جاری شورای اسلامی شهر تهران، دارای 4 مرکز آموزش تخصصی علمی و کاربردی شامل مرکز ایمنی و آتش نشانی و خدمات شهری، مرکز حمل و نقل و ترافیک، مرکز فناوری، نوسازی و شهر هوشمند و مرکز اجتماعی و فرهنگی است که بنا بر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، در حال حاضر 29 رشته و در آینده 56 رشته آموزشی در این مراکز فعال خواهد بود.

ابوالحسنی گفت: در کوشش هستیم تا در کنار این رشته ها، دوره های ویژه ای را نیز برای آموزش شهروندی به صورت تک درس، کارگاهی یا پودمانی فراهم کنیم، تا آموزش های شهروندی یک رشد معناداری داشته باشد.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با دانشگاه تهران قرار است تا اساتید این دوره ها از سوی دانشگاه تهران تامین شده و مدارک آموزشی نیز به صورت مشترک با دانشگاه تهران صادر گردد؛ این موضوع به لحاظ کیفیت نیز برگزاری دوره های آموزش شهروندی را با یک رشد خوبی روبرو خواهد نمود.

ابوالحسنی ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهرداری تهران که از ابتدای سال جاری شروع شده، هم سطح آموزش دانشجویان، هم سطح آموزش کارکنان شهرداری و هم ارائه خدمات آموزشی به سایر شهروندان به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء می یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 866

به "همکاری شهرداری و دانشگاه تهران برای ارائه آموزش های کوتاه مدت شهروندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری شهرداری و دانشگاه تهران برای ارائه آموزش های کوتاه مدت شهروندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید